Зак Браун, извршниот директор на Мекларен зборуваше за Формула 1 предизвиците и претстојната 2022 сезона.
"2022 година е почеток на нова ера за Формула 1 и следниот чекор во напредокот на Мекларен. Возбуден сум поради промените во спортот и во нашиот тим, подготвувајќи се за новата сезона со желба да се истакнамe во сите области. Мекларен, тим со шеесетгодишно наследство, ја започнува новата сезона со внимателно планирање и стратешки инвестиции за да ги поддржи нашите тркачки амбиции."
"Во блиска иднина ќе го претставиме нашиот нов болид во Формула 1, во кој се имплементирани големи промени во техничките прописи. Во Индикар го купивме тимот на Arrow McLaren SP. Дополнително, со целосно нова програма во Extreme E, влегуваме во нова територија во користењето на електричната технологија. Сите во Мекларен се возбудени за изгледите оваа година, и има многу причини за тоа."
"Поради пандемијата, претходните две сезони беа тешки за секого, не само од човечки, туку и од економски и логистички аспект. Се адаптиравме за да се справиме со сложеноста што ги погоди сите ширум светот. Но, додека се подготвуваме за новата сезона, сигурни сме дека промоторите на бројните настани, регулаторите, нашите партнери и пријатели храбро ќе се справат со сите тешкотии и ќе се стремат кон успех."
"Во 2022 година имаме неколку причини за оптимизам во Формула 1. Новите технички прописи ќе доведат до масивни промени. Ќе добиеме не само непредвидливо усогласување на силите во пресрет на првата трка од сезоната во Бахреин, туку борбата на патеката ќе стане поспектакуларна и интересна за навивачите."
"Формула 1 се развива со импресивно темпо во последниве години, особено во претходните две сезони во контекст на глобална пандемија, ова кажува многу за стилот на лидерство и посветеноста на главниот извршен директор на Формула 1 Стефано Доменикали и неговиот претходник Чејс Кери."
"Во 2021 година, тие имаа рекордна долга сезона, зголемувајќи ја нивната глобална база на фанови, што е охрабрувачко. Ние во Мекларен се подготвуваме за новата сезона во Ф1 со конкретна цел да продолжиме со нашиот напредок. Во изминатите три години, Мекларен беше во најдобра форма во период од повеќе од 10 години."
"Во 2021 година, сезоната ја завршивме на четвртото место во шампионатот за конструктори, освоивме 275 поени, загубивме само 48.5 поени од тимот на третата позиција и ги надигравме нашите ривали на петтото место. Но, нашето патување назад кон врвот е само почеток. Остануваме наменски и амбициозен тим кој реално ги проценува своите можности."
"Двајцата наши возачи се претставија добро минатата сезона, Ландо четири пати беше на подиумот и ја забележа неговата прва Пол позиција, беше блиску до победа во Сочи, а Даниел донесе победа за Мекларен во Монца. Овој ден остана запаметен од целиот тим. Победивме на трка за прв пат од 2012 година и ја остваривме првата двојна победа на последните 222 трки (од 2011 Канадското ГП), што ја покажува напорната работа на сите на патеката и во Технолошкиот центар на Мекларен во Вокинг."
"Успехот на секоја организација е тимска работа. Нашиот напредок во перформансите е резултат на одличното управување и извонредната работа од сите вработени во Мекларен. Импресиониран сум од напредокот постигнат од Ф1 тимот под водство на Андреас Зајдл, а работата на техничките, оперативните и тркачките оддели е поддржана од одличното функционирање на нашите оддели за комуникации, финансии, маркетинг и човечки ресурси."
"Комбинацијата на талент и знаење со инвестиции од акционери и партнери, како и добро финансиско управување, нè ставаат во поволна позиција за следната фаза од нашето патување. Во срцето на нашата конкурентност е воведувањето на ограничени буџеди во Формула 1."
"Не можете да потрошите повеќе од 140 милиони долари оваа година, а не повеќе од 135 милиони долари следната година, сето тоа создава основа за поправедна борба, бидејќи ја намалува предноста што тимовите неизбежно ја добиваат со трошење повеќе пари."
"Сепак, ние мора да ја промовираме идејата за економска стабилност во спортот. Некои тимови продолжуваат да бараат начини да го зголемат буџетот и да ја освојат титулата благодарение на чековите. На пример, некои луѓе продолжуваат да лобираат за идејата за зголемување на буџетот преку трошоците за оштетување за време на спринт квалификациите."
"Саботниот спринт, привлече нови гледачи и ја зголеми популарноста на спортот со проширување на базата на фанови. Додека изминатата година недвосмислено докажа дека има мала штета во овие трки, овие тимови продолжуваат да се залагаат за неоправдано зголемување на буџетот, а притоа вложуваат мал напор да се заштитат од губење на нивната предност."
"Сегашната структура на управување со спортот создава ситуација кога некои тимови, во обид да ја заштитат конкурентската предност, го кочат развојот на Формула 1 и го отежнуваат користењето на она што е најдобро за навивачите и спортот воопшто. Изгледа дека овие тимови не можат да се помират со фактот дека ограничувањата на буџетот се во најдобар интерес на спортот и не можат да се откажат од навиката да трошат многу пари за да напредуваат."
"Дополнително, заканата од поделба на тимови од група А и од група Б не отиде никаде, и императив е да се консолидира раководството на спортот за да се спречи тоа. Сегашните регулативи се изградени главно во интерес на тимовите од групата Б, или тимовите на клиентите кои не одговараат на принципот на Формула 1, каде што вистинските конструктори се борат меѓу себе под еднакви услови. Ова ја намалува вредноста на тимовите и основите на спортот."
"Во шампионатот мора да има 10 вистински конструктори, од кои секој мора самостојно да ги дизајнира и креира сите делови од кои зависи ефикасноста на болидот, со исклучок на погонската единица и, можеби, менувачот. Сега има премногу разлики меѓу деловните модели на тимови, па затоа е многу тешко да се примени истата регулатива за сите, која е сложена сама по себе, а потоа ефикасно да се спроведе."
"Како резултат на тоа, сè е загрозено. Ситуацијата на ограничувањето на трошоците треба да им овозможи на тимовите да станат попрепознатливи ентитети кои ги имаат вистинските права и соодветен буџет, a не да се плашите дека разликата во брзината ќе зависи од количината на ресурси што можат да ги потрошат."
"Сегашната ситуација им овозможува на фабричките тимови да ги искористат придобивките од работата со клиентските тимови. Доколку ова не се коригира, тогаш во сегашната ситуација, секој тим што атакува на титулата мора да има клиентски тимови, а тоа не е во согласност со принципите на Формула 1. Дополнително, фабричките тимови вршат притисок врз своите клиенти при гласањето, што е спротивно на идејата за еднаков спорт, каде што се важни заслугите на секој конкретен тим."
"Како што реков претходно, oвие тимови нема да го признаат тоа, понекогаш малите тимови гласаат против нивните интереси за да одговараат на интересите на фабричките тимови со кои работат."
"Изборот на Мохамед бин Сулејем за претседател на ФИА дава можност за реформирање на работата на Формула 1. Очигледно, фокусот ќе биде ставен на настаните од Големата Награда на Абу Даби на крајот на минатата година. Тие беа предмет на истрага на ФИА, но мислам дека тоа е повеќе симптом отколку причина."
"Во текот на изминатите неколку години, имаше проблеми со тоа кој ги донесува правилата, ФИА или тимовите, а понекогаш поради тоа се случуваа контроверзни ситуации кои привлекоа големо внимание. Знаци на организациски проблеми можеа да се видат на трката во Австралија во 2020 година, како и на минатогодишното Гран При на Белгија, и двете покажуваат недостаток на подготовка и одложено донесување одлуки."
"Поголемата јасност на улогите на ФИА и Формула 1, како и потребата за подобро управување со спортот, дефинитивно ќе ги стават Мохамед бин Сулајем и Стефано Доменикали на агендата. Претходната администрација имаше авторитарен стил на владеење и беа потребни повеќе консултации со тимовите и акционерите за да се избере насоката на спортот."
"Но, сега спортот успешно се реорганизира, а за да продолжите напред, треба да се вратите на подирективни насоки и јасно лидерство. Очигледно, некои правила и нивното управување се неприфатливи во сегашната ситуација. Сите го мразат недостатокот на стабилност во спроведувањето на регулативата, но тимовите се навикнати да го користат за да стекнат конкурентска предност."
"Ние играме важна улога во дизајнирањето на прописите и управувањето со Формула 1, но не секогаш се водиме од она што е најдобро за спортот. Да, треба да се консултираат тимовите и да се земат предвид нивните мислења, особено кога станува збор за долгорочни стратешки прашања. Но, понекогаш се чини дека некои тимови го водат спортот."
"Да не заборавиме дека токму тимовите придонесоа за неконзистентноста во спроведувањето на правилата ни помалку ни повеќе од останатите. Тимовите беа тие кои вршеа притисок врз директорот на трката. Токму тимовите гласаа за многу членови од правилникот, на кои подоцна се жалеа."
"Токму тимовите кои ги користеа радио врските со директорот на трката се појавија во етер за да влијаат на казните и резултатите од трката, се дојде до точка што премногу емотивниот тимски шеф изврши притисок врз директорот на трката. Ова не е многу добро за Формула 1."
"Понекогаш се чинеше дека се натпреваруваме во стенд-ап комедија, а не во шампионатот кој се смета за врв на мотоспортот. Сигурен сум дека ФИА и Формула 1 ќе ги зајакнат своите лидерски позиции, а ние, како чувари на спортот, заедно ќе се фокусираме на неговиот развој и нема да бегаме од одговорноста кога станува збор за носење тешки одлуки."
"На крајот на 2021 година, се натпреварувавме на две патеки кои неодамна се појавија во календарот на Формула 1, во земји кои ќе бидат дел од спортот уште многу години. Договорите за трки во Катар и Саудиска Арабија се заслуга на новиот извршен директор на Формула 1, Стефано Доменикали, и неговиот тим. Двете трки се одржаа под вештачко осветлување и беа полни со акција, и двете беа предизвик за возачите."
"Блискиот исток е клучен стратешки партнер за Формула 1 од 2004 година, кога Големата Награда на Бахреин стана составен дел од календарот на Формула 1 и со нетрпение очекуваме да продолжи соработката со овој регион. Покрај новите трки на Блискиот Исток во 2022 година, ја очекуваме и втата трка во САД, која во мај ќе се одржи во Мајами."
"Кога минатиот октомври го посетивме Остин, бевме изненадени од рекордната посетеност на патеката, преку 400.000 фанови дојдоа на патеката на Америка за време на викендот. Популарноста на Формула 1 во САД делумно се должи на успехот на серијата на Нетфликс, Drive to Survive. Привлече многу нови фанови во спортот, вклучително и од различни возрасни групи и различно потекло, многу од нив не беа љубители на мотоспортот додека не ја гледаа серијата."
"Сега се зборува за перспективите на трета трка во САД, така што Формула 1 има силна позиција во овој важен регион. Со оглед на нашата богата историја во Кан-Ам и Инди500, Америка отсекогаш била важен пазар за Мекларен, така што втората трка во САД, околу Хард Рок стадионот во Мајами, ќе биде една од најочекуваните. Покрај тоа, ние продолжуваме да го развиваме нашето наследство во Америка и да започнеме ново поглавје во нашиот проект Индикар, на крајот на минатата година го купивме тимот на Arrow McLaren SP."
"Зборувајќи за 2021 година и нашите приоритети во наредните години, сакам да истакнам четири теми кои играат клучна улога во развојот на Мекларен. Првата е имплементација на нашата еколошка агенда, според која мораме да постигнеме нула емисии на јаглерод до 2030 година. Ние бевме првиот Ф1 тим кој доби сертификат како "зелена" компанија."
"Минатата година го лансиравме McLaren Racing Engage, уникатна платформа за промовирање различност, еднаквост и вклученост во нашите тимови низ спортот и низ индустријата. На овој начин создаваме можности за напредок на талентирани професионалци кои се недоволно застапени во нашата област."
"Второ, не можеме да ги постигнеме нашите цели на и надвор од патеката без континуираната поддршка од фантастичната група на луѓе и нивните семејства кои го направија Мекларен она што е денес. Еден таков пример е нашиот клуб на папаја заслуги, каде што им оддаваме чест на нашите вработени со најдолг стаж и им благодариме за нивната посветеност со години."
"Трето, морам да им оддадам почит и на комерцијалните партнери на Мекларен, кои носат не само инвестиции, туку и непроценливо знаење. Тие го споделуваат своето огромно искуство во помагањето на нашата организација да се подобри."
"Со партнерството со Мекларен, тие беа во можност да ги искористат нашите мрежи за да создадат долгорочна вредност за нивните организации и за Мекларен. Работиме заедно на интересни и инспиративни проекти, особено минатата година кога претставивме уникатна шема на обојување на болидот во Монако, Инди500 и Абу Даби."
"Конечно, без нашите фанови, Мекларен не би бил тимот каков што е денес. Популарноста на нашиот тим и возачи ја препознаа оние кои гласаа за Мекларен во најновото Глобално истражување на популарност. Покрај тоа, Ландо Норис и Даниел Рикиардо станаа најпопуларни тимски колеги, а Ландо стана и омилен возач меѓу жените и фановите помлади од 25 години."
"Сите во Мекларен ја препознаваат важноста на ова, и иако сме поласкани од таквото признание, на крајот тоа го потврдува она во што веруваме. Нашата цел е да го отвориме светот на Мекларен за да ги инспирира фановите ширум светот, нови и стари, наградувајќи ја нивната поддршка и споделувајќи страст за нашиот голем тим и овој фантастичен спорт. Само напред во 2022 година и не плашете се од ништо. Ура!"
* Сите коментари се прегледуваат пред да се објават.