Формула 1 тимовите продолжуваат да се подготвуваат за премин кон новата генерација на болиди, но речиси и да нема информации за тоа како оди оваа работа и какви интересни решенија создаваат нивните дизајнери.
Новинарите на порталот The Race разговараа со Андреа Алгери, раководител на одделот за услуги на клиентите во познатата италијанска компанија Brembo, која традиционално снабдува тимови од Формула 1 со системи за сопирање, и тој, според неговите сознанија, фрли светлина врз голем број интересни трендови.
2026 болидите ќе бидат опремени со целосно нови задни сопирачки, кои се тесно поврзани со поефикасните хибридни погонски единици.
Нивниот електричен дел ќе биде одговорен за околу 50% од моќноста, односно треба да произведува речиси исто толку енергија колку и новите мотори со внатрешно согорување.
Тимот на Брембо тесно соработува со сите тимови и, секако, генерално е свесен за тоа како напредува развојот на новите болиди.
Во некои случаи, тие имаа задача да ја намалат големината на задните сопирачки колку што е можно повеќе.
"Гледаме различни пристапи од различни тимови. Ова главно се должи на задните сопирачки, бидејќи задната оска е погонска, а тука се вградени и системите за обновување на енергијата. Сето ова влијае на стратегијата што ја следат тимовите и може да се каже дека делумно работиме на слепо."
"Во исто време, тимовите ни поставуваат одредени задачи и велат: "Добро, сакаме силата на сопирање да биде на такво и такво ниво, да одговара на такви и такви параметри." Затоа, сакаме да ги развиеме најефикасните сопирачки што би се вклопиле во овие граници."
"Но, не ни е сосема јасно зошто сакаат да постигнат некои од овие параметри. Гледаме знаци на некои многу паметни решенија, ако пресметките на нивните автори се точни. Во спротивно, ќе мора да ги редизајнираме системите за сопирање по првите тестови или првите неколку трки!"
"Се обидуваме да се подготвиме за ова. Но, сè е доста интересно и, секако, е нов предизвик по многу години стабилност. Гледаме дека во областа на задната оска се користат некои екстремни решенија, судејќи според големината на дисковите за сопирање."
"Тие ќе бидат со многу мал дијаметар, ако ги споредиме со дисковите што се користат сега, а нивната дебелина исто така ќе биде намалена. Затоа, тимовите веруваат дека задната оска или речиси и да не биде вклучена во процесот на сопирање, или ќе биде вклучена само во одредени случаи."
Техничките прописи од 2026 година не пропишуваат минимални вредности за дебелината на дисковите за сопирање.
Со нив се одредува само максималната дебелина, која не треба да надминува 34 мм, и ги специфицира само минималните дијаметри на дисковите: 325-345 мм напред и 260-280 мм назад.
Во исто време, друг став од прописите ги поставува параметрите за ефикасноста на системите за сопирање: силата на сопирање на секое тркало мора да биде најмалку 2500 Њутн метри, и тоа без никакво влијание од моторот или од генераторот на енргија, MGU-K.
Алгери исто така додава дека, очигледно, карактеристиките на сопирање на болидите на различните тимови исто така ќе бидат многу различни.
"Очекуваме дека во некои свиоци сопирачките воопшто нема да се користат, бидејќи болидот ќе биде забавен од други системи. Од друга страна, ќе има свиоци каде што сопирачките ќе мора да работат со максимални оптоварувања. Затоа мора да бидеме подготвени за многу широк опсег на параметри."
Сето ова ги принудува специјалистите на Брембо да бидат многу внимателни при изборот на материјали за своите системи, кои мора да издржат такви оптоварувања, а во исто време сопирачките треба брзо да се загреваат.
Бидејќи сопирачките ќе се користат поретко, постои ризик да се изладат во одредени делови од кругот.
"Го применивме нашето искуство стекнато во Формула Е за да го решиме овој проблем. Сличен концепт е, бидејќи забавувањето во голема мера се должи на електричниот мотор и системите за рекуперација."
"Судејќи според информациите што ги добивме од тимовите, постојат одредени разлики во нивните пристапи и идеите што ги имплементираа, а сето ова ветува дека ќе биде многу интересно."
На бавни патеки каде што процесот на рекуперација е многу активен, како што е Сингапур, можете поинтензивно да ги користите сопирачките, подложувајќи ги на поголеми оптоварувања.
Но, има патеки како Силверстоун, каде што повеќе ја користите педалата за гас отколку сопирачките, и таму сликата ќе биде сосема поинаква.
"Oна што може да се случи е да почнете да сопирате во првиот свиок, а температурата на сопирачките да е сè уште многу ниска и можно е тие сè уште да не се подготвени ефикасно да работат. Во процесот на подготовка за 2026 година, ова е главното прашање на кое бараме одговор и се обидуваме да го најдеме најдоброто решение."
БРЕМБО ВЕЛИ ДЕКА НОВАТА Ф1 СЕЗОНА ЌЕ БИДЕ ИНТЕРЕСНА
8/24/2025 09:47:00 PM
0
Share to other apps