МЕРЦЕДЕС АМГ - ШАМПИОНИ
Во 2021 година, Мерцедес АМГ е победник во шампионатот на конструктори по осми последователен пат, подобрувајќи го сопствениот рекорд, но титулата кај возачите им избега на последната трка.
Прописите го замрзнаа најголемиот дел од дизајнот на 2021 болидите, а секој тим доби два развојни токени. Инженерите се обидоа да ја компензираат загубата на потисната сила поради регулаторните промени кои имаа поголемо влијание врз ефикасноста на болидите со ниска закосеност, како тој на Мерцедес АМГ.
Убедливо најдобриот болид од минатата сезона не беше така доминантен сезонава, беше тешко да се погоди вистинскиот баланс, работеше полошо со гумите на Пирели. Мерцедес АМГ за прв пат во хибридната историја историја на Формула 1 сезоната ја започна со конкуренција.
Дајмлер, т.е. Мерцедес кој имаше доминантен удел во тимот на Мерцедес АМГ и се водеше како нивни фабрички тим, реши да се ослободи од своите акции, па така тој стана рамноправна сопственост на помеѓу Тото Волф, Дајмлер и британскиот хемиски концерн Инеос.
Почетокот на сезоната ја донесе првата победа на Луис Хамилтон на трката во Бахреин. На дождот во Имола, победи Макс, но Луис финишираше на второто место и остана лидер во индивидуалниот пласман поради поенот за најбрзиот круг. Следуваа две последователни победи на Хамилтон на трките во Португалија и Шпанија што му донесе 14 поени предност, но набрзо ја загуби.
Ред Бул активно ја подобруваше аеродинамиката на болидот, носејќи нови елементи на секоја трка. Силите беа речиси изедначени и во Мерцедес АМГ сфатија дека не можат да дозволат противниците да им избегаат, но поради тешкиот инцидент на Ботас во Имола, планираните надградби, во пакет мораа чекаат месец и половина.
Тие беа воведени на трката во Силверстоун, што веднаш резултираше со победа. Како никогаш досега конкуренцијата го направи своето, па тимот кој се гордееше дека има рамноправни возачи, (требаше само една сезона да падне нивната маска, и испадна дека тоа важело само кога немаат конкуренција) јасно стави до знаење дека максимално ќе се фокусираат на поддршката за Хамилтон.
Формула 1 е тимски спорт. Финецот преговараше за продолжување на договорот, и посакуваше подолг договор, за две или три години. Оваа опција не му се допадна на Тото Волф, па во септември беше објавено дека следната година Валтери ќе биде заменет со Џорџ Расел, кој одамна е дел од младинската програма на Мерцедес.
Сепак, Валтери, воопшто не беше статист туку имаше голема заслуга за шампионската титула, им тоа многу повеќе од Серџо Перез во тимот на Ред Бул. Во текот на сезоната, возачите на Мерцедес АМГ три пати имаа двоен пласман на подиумот. Најуспешни трки беа во Силверстон и Бразил со по 43 бода.
На крајот од сезоната Валтери беше трет, а тимскиот колега на Ферстапен беше само четврти, со 36 поени помалку. Оваа разлика ја одреди победата на Мерцедес АМГ во шампионатот на конструкторите.
Интересно е да се напомене дека во текот на сезоната од Мерцедес АМГ заминаа дванаесет инженери, кои беа привлечени во новата компанија Red Bull Powertrains. Посебно непријатно за Мерцедес АМГ беше заминувањето на Бен Хоџкинсон, кој во 2022 година ќе стане технички директор на Red Bull Powertrains.
Тото Волф уверуваше дека овие заминувања немаат влијание на нивната способност за високи резултати. Мерцедес АМГ на крајот на сезоната често менуваше мотори, со цел, од една страна, да работат на решенија за следната година, кога дизајнот на моторите ќе биде замрзнат, а од друга страна, да му обезбеди на Хамилтон поголема моќ во борбата за титулата.
Во последните трки, ПЕ на Мерцедес повторно станаа значително побрзи од конкуренцијата, дозволувајќи му на Луис лесно да прелетува низ останатите болиди на патеката. Но, покрај значителната предност во борбата за Титулата, останува сомнеж дека со оваа моќност балансот на силите за нареднава 2022 сезона повторно ќе остане ист, т.е. тимот на Мерцедес АМГ ќе доминира.
Единствено, и покрај тоа што освоија уште една шампионска титула кај конструкторите, психолошки беше тешко да се загуби титулата кај возачите во последниот круг од последната трка. Хамилтон се уште не може да си дојде при себе, а одби да се појави и на доделувањето на наградите на ФИА, каде што присуството на тројцата најдобри возачи е задолжително.
Не дојде ниту Тото Волф, па шампинскиот пехар беше подигнат од Џејмс Алисон, техничкиот директор на Мерцедес АМГ. Новиот претседател на ФИА, Мохамед Бен Сулејем, до почетокот на новата сезона некако ќе треба да го го реши новонастанатиот проблем.
Сите ја чекаме новата сезона која започнува за само 69 дена. Дали ќе стане поинтересно, се уште не знаеме. Но, сезоната 2021 беше фантастична!
РЕД БУЛ 2
Во 2021 година, Ред Бул ја постигна главната цел од последните години, освојувањето на титулата со Макс Ферстапен. На потпишувањето на договорот со Макс, консултантот на Ред Бул Хелмут Марко му ветил на неговиот татко дека ќе го направи најмладиот шампион во историјата на Формула 1. Планот беше можно да се исполни дури во седмата година од настапите.
RB16 победи на последната трка во 2020 година, а RB16B ги наследи неговите најдобри квалитети.
Адријан Њуи: "Ние претпочитавме да ги потрошиме развојните токени за надградба на куќиштето на менувачот, што исто така овозможи да се реконфигурира задната амортизација. Ова беше единствената област за која чувствував дека не го прави најдоброто на RB16. Благодарение на овие промени, успеавме да направиме забележителен чекор напред."
Во последниве години, два пристапи кон дизајнот на Ф1 болидите се натпреваруваа во Формула 1. Станува збор за нивото на закосеност на болидот кон патеката. Додека шасијата на Мерцедес АМГ имаше минимална закосеност, Ред Бул претпочиташе задниот дел да биде значително повисок од предниот. Дебатата за тоа кој концепт е најдобар продолжи бесконечно, но статистиката беше на страната на Мерцедес АМГ.
Серџо Перез беше поканет како тимски колега на Ферстапен, но Холанѓанецот беше прв возач за кој работеше целиот тим, вклучувајќи го и Мексиканецот.
На зимските тестирања предноста беше за Ред Бул. Веќе таму започнаа гласините дека болидите со висока закосеност ќе бидат во предност, а Мерцедес АМГ ќе има проблеми.
Ред Бул победи на последната трка од 2020 сезоната сезона и на првата трка во Бахреин влегоа како фаворити. Макс Ферстапен беше најбрз на сите тренинг сесии и квалификациите, но Мерцедес АМГ беше посилен во трката и победи. Веќе тогаш имаше најава за тоа дека сезоната ќе биде интересна.
Најпродуктивно за Ред Бул беше Француското ГП, но тимот никогаш не забележа 1-2 Победа во текот на сезоната. Серџо Перез беше инфериорен во однос на Макс по брзина, а можностите на RB16B секој пат беа подобро реализирани од Макс. Во квалификациите, Холанѓанецот победи со скор од 20:2. На Пол Рикар, Макс победи со најбрзиот круг на трката, додека Серџо заврши на третото место. Тимот забележа 41 поен, што им го донесе првото место кај конструкторите.
Во Баку, Ферстапен испадна од игра поради ненадејно дупната гума на задното тркало. Но, ниту Хамилтон не забележа поени, при рестартот излета во првиот свиок. Во Силверстоун, борбата за првата позиција заврши со судир. До последно, и двајцата возачи не ги тргнаа нозете од педалата за гас, болидите имаа контакт, а како резултат на тоа, Ферстапен излета од патеката и со голема брзина удри во заштитните бариери.
Инцидентот на патеката Силверстоун се случи затоа што надградениот болид на Мерцедес АМГ веќе беше побрз во сите сегменти од тркачкиот викенд. Оттогаш до крајот на сезоната, борбата не беше само на патеката, туку на сите фронтови, преку медиумите, кај ФИА, во собата на стјуардите.
Во Италија и двајцата не успеаја повторно да завршат. По проблематичниот пит-стоп, Хамилтон се врати на патеката пред Ферстапен, Макс нападна, а возачите се судрија. Засегнатите страни меѓусебно се обвинуваа за кршење на правилата, секој инцидент беше активно коментиран.
Двете страни направија се за да дојдат до предност на кој било начин, но на крајот двајцата ривали за титулата на последната трка стигнаа со ист број на поени. Последната трка беше достоен заклучок за една фантастична сезона.
До 51-от круг на трката за ГН на Абу Даби се беше во корист на Хамилтон, а тогаш возачот на Вилијамс, Николас Латифи, заврши во заштитните бариери. На патеката излезе безбедносниот автомобил. Ферстапен веднаш ги смени гумите, доби нов комплет црвени гуми, а во Мерцедес АМГ решија да го остават Хамилтон на патеката со старите бели гуми, верувајќи дека застанувањето во боксот ќе доведе до губење на лидерската позиција.
До крајот остануваа уште неколку кругови. Тимските шефови на двата тима го бомбардираа директорот на трката, Мајкл Маси преку радио, повикувајќи го да донесе одлука во нивна корист. Австралиецот не сакаше да го види финишот на сезоната во режим на безбедносниот автомобил и донесе компромисна одлука, дозволувајќи тој да биде претекнат само од заостанатите болидите што се наоѓаат помеѓу Ферстапен и Хамилтон.
Во последниот круг беше најавено рестартирање и Макс со свежи гуми успеа да го престигне Луис за да победи на трката, а со тоа освојувајќи ја и шампионската титула. По трката, Мерцедес АМГ поднесе жалба против одлуката на Маси, но стјуардите ја одбија.
На 20 декември, во Париз, на церемонијата на доделување на наградите на ФИА на крајот од сезоната, Макс Ферстапен го доби шампионскиот пехар за кој сонуваше толку години. Луис Хамилтон не присуствуваше на церемонијата.
ФЕРАРИ 3
Ферари забележа очигледен напредок, искачувајќи се на третото место во шампионатот за конструктори, но секогаш се очекува повеќе од Ферари. Тимот ја има најголемата армија на фанови, и по толку години поминати во "опозиција". Од година во година се надеваат дека ќе го видат тимот повторно на врвот, но по чекор напред често следеа два чекори назад.
Шестото во 2020 година беше најлошиот резултат на Ферари од 1980 година. Во ситуација кога развојот беше ограничен со два токена, а најголемиот дел од ресурсите беа фокусирани на развој на 2022 болидот, не беше лесно да се постигне сериозен напредок. Но, Ферари успеа.
Избирајќи дека токените треба да бидат потрошени на задниот дел на болидот, инженерите развија нов менувач и амортизација, што позитивно влијаеше на работата на системите за ладење и на ефикасноста на аеродинамиката.
Како тимски колега на Чарлс Леклер беше доведен Карлос Саинц Јр., кој дојде од Мекларен и го замени Себастијан Ветел. Шпанецот имаше продуктивни зимски тестови, брзо се навикна да го вози новиот болид и освои поени веќе на првата трка, но Леклер, кој ја помина својата трета сезона во Ферари, на почетокот постојано постигнуваше повеќе.
Ферари SF21 го подели четвртото место по брзина со Мекларен MCL35M, но во почетокот имаше мало заостанување. Ситуацијата се менуваше од трка во трка, се до последната третина од сезоната кога Ферари претстави нова верзија на хибридниот дел од погонската единица, кој со мали измени е тој за 2022 година. Овој фактор одигра одлучувачка улога.
Најдобри резултати на возачите на Ферари беа вторите места во Монако и Силверстоун. Во Монако, Саинц Јр. се најде на победничкиот подиум, а Чарлс Леклер во Силверстоун. Интересно е што новајлијата во тимот веќе во првата сезона со Ферари беше пред својот тимски колега, завршувајќи ја годината на петтото место во поединечна конкуренција. И иако предноста пред Леклер беше мала и се беше решено на последната трка, на почетокот на сезоната никој не очекуваше таков резултат.
Предноста на Мерцедес АМГ и Ред Бул беше недостижна, третото место беше највисок можен резултат, а во борбата против Мекларен тимот успеа да го освои. Следната година Ферари очекува да биде во борба за победите на некои од трките, но борбата за Титулата не е за очекување.
Матија Биното: "Во 2022 година ќе се вратиме во борбата за Пол позиции и Победи. Ферари не може да си дозволи неуспешно да започне ново поглавје во историјата на Формула 1. Не претендираме да ја освоиме титулата веднаш, но сакаме да победуваме што е можно почесто. Тестиравме стотици концепти пред да одлучиме за конечната верзија. Ова е целосно иновативен проект. Конкретно, ќе имаме целосно нов мотор, а хибридниот дел е подобрен. Наша одговорност е да го вратиме Ферари на врвот."
МЕКЛАРЕН 4
Мекларен ја заврши сезоната на четвртото место во шампионатот за конструктори, губејќи од Ферари. Третото место во 2020 година делумно се должи на фактот што Ферари испадна од првите три. Тогаш најдобар во Мекларен беше Карлос Саинц Јр., кој оваа година се пресели во Ферари и повторно беше пред неговиот поранешен тимски колега Ландо Норис.
Даниел Рикардо, кој го замени, не се вклучи веднаш во борбата и иако победи на трката во Монца, загуби од двајцата возачи на Ферари на крајот на сезоната. Сите очекуваа повеќе.
Тимот се префрли од Рено на Мерцедес ПЕ, се справи со финансиските проблеми, успеа да го добие Рикиардо, чија аквизиција Зак Браун ја чекаше неколку години. Мекларен беше единствениот тим што мораше повторно да се подложи на хомологација на шасијата. Сите други тимови во 2021 година ја користеа шасијата од 2020 година, а Мекларен поради преминот на Мерцедес ПЕ немаше таква можност.
Даниел Рикиардо на почетокот на сезоната беше инфериорен во однос на својот тимски колега, но постепено се подобруваше, навикнувајќи се да го вози непријатниот за него MCL35M. Австралиецот заврши зад Ландо Норис, но и двајцата возачи постојано заработуваа поени.
Сè одеше добро на почетокот. Првата полусезона заврши на Силверстон, на домашната трка за Мекларен наоѓајќи се на посакуваното трето место кај конструкторите, со 15 бода пред Ферари, а тимот на Ферари изгледаше инфериорно.
Но, вториот дел од 2021 сезоната на Мекларен му донесе само 112 бода, а на Ферари, 175.5, што ја одреди нивната конечна позиција. Трката во Монца донесе 1-2 Победа на Мекларен, постигнување што ниту една друг тим не го забележа во 2021 година. Престигнувањето на болидите на Мекларен во 2021 година беше многу тешко.
По оваа трка, се чинеше дека тимот лесно ќе го задржи третото место кај конструкторите, но, од тогаш се тргна наопаку. На трките во Сочи и Истанбул, Ферари го ажурираше хибридниот дел од погонската единица, добивајќи решавачка предност во борбата против Мекларен.
Двајцата возачи на Ферари постојано освојуваа поени, а Мекларен остана да се бори за места на крајот од топ 10 пласманот. Во Мексико Сити, Ферари го врати третото место во шампионатот на конструктори и не го испушти.
Андреас Зајдл, тимски шеф: "Немаме апсолутно ништо за што да жалиме. Кога ќе ги погледнам перформансите постигнати сезонава, можам да оправдам речиси сè, со исклучок на едно, нашата позиција во шампионатот на конструктори, но тоа може да се објасни само со фактот дека Ферари повторно е многу силен."
"Сепак, сосема сум среќен со она што го постигнавме оваа година. За Мекларен беше важно да го направи следниот чекор во однос на зголемување на брзината на болидот и ефикасноста во работењето на тимот. Ландо Норис направи огромен чекор напред оваа година, Даниел Рикиардо покажа добри резултати во вториот дел од сезоната и сега се чувствува како дома во Мекларен. Сето ова е охрабрувачки пред следната сезона."
"Заостануваме во одредени работи, поточно новиот воздушен тунел се уште не е завршен, а не се завршени и низа други инфраструктурни проекти. Кога ќе се комплетираат сите, тогаш ќе имаме можност повеќе да се занимаваме со тимот. На пример, воздушниот тунел нема да биде готов до крајот на следната година, што значи дека првиот болид што ќе се развива со него е шасијата за 2024 година."
"Мора да ја прифатиме реалноста во која се наоѓаме, но сепак ние сме амбициозни и сакаме што побрзо да постигнеме реализација на нашите планови. Но, треба да бидете трпеливи. Знаеме дека можеме да направиме подобрувања во сите области, но за сето ова е потребно време."
АЛПИН 5
Тимот на Алпин повторно на петтото место на табелата кај конструктори. Рестартирањето на тркачката програма, промената на името и враќањето на Алонсо не го променија резултатот, туку дадоа надеж за нова сезона. Во Рено очекуваа да направат чекор напред со промена на регулативата, но поради пандемијата промените во правилата беа одложени за една година, па тимот имаше две преодни сезони по ред.
Новиот шеф на концернот Рено, Лука де Мео, спроведе големи реформи, што резултираше со создавање на практично нов тим, со иста база во иста држава, но со ново име, ново раководство, нови бои и со Ф1 шампион во своите редови.
Алпин не бараше замена за Сирил Абитебул како тимски шеф. Неговата позиција беше укината, а функциите ги поделија извршниот директор Марцин Будковски и тркачкиот директор Давиде Бривио, кој дојде од МотоГП шампионатот.
Двата развојни токени беа потрошени за оптимизирање на аеродинамиката, а именувањето под новото име започна со A521, комбинација од името на прототипот A500 Ф1 од 1975 година со бројките за тековната година.
За Фернандо Алонсо почетокот на сезоната испадна тежок. По сообраќајната незгода во која ја скрши вилицата, привикнувањето на новиот болид потешко од предвиденото. Шпанецот се покажа како вистински професионалец, работеше напорно, не обвинувајќи го тимот за своите неуспеси, што на крајот му помогна и на него и на тимот.
Во повеќето трки, болидот беше шести најбрз, што му овозможи него и на Естебан Окон да се борат на границата на топ 10 пласмани, а подобар пласман им беше олеснет со неуспешните настапи на Јуки Цунода.
Имаше само два исклучоци, трките во Унгарија и Катар. На Хунгароринг, Окон и Алонсо се квалификуваа како осми и деветти, но сега веќе легендарниот верижен судир во првиот свиок на Окон му донесе второ место, зад Хамилтон, а Алонсо на седмото место по стопирањето на трката.
На пат до гридот Мерцедес АМГ се двоумеше да ги смени гумите и остана сам на пол позицијата, додека сите останати влегоа по гуми за суво. Со тоа Естебан Окон го презеде водството. Втор беше Себастијан Ветел, кој неколку пати го нападна Окон во борбата за првата позиција, но Французинот заслужено важи за еден од најдобрите во својата генерација и не му остави никаква шанса на Себастијан за претекнување.
Хамилтон и покрај грешката на стартот со помош на супер брзиот болид на Мерцедес АМГ, брзо се приближуваше, но не можеше лесно да го помине Алонсо, кој пак знаејќи дека неговиот тимски колега беше во водство во трката, даде се од себе да му ја овозможи првата победа на Естебан Окон.
Тоа беше прва победа на француски возач во француски болид со француски мотор од трката во Австрија, 1983 година. Алонсо ја заврши трката како четврти и овој резултат одигра важна улога во борбата на тимот во шампионатот на конструктори.
Во Катар, Окон се најде во обратна ситуација, требаше да го попречи Серџо Перез за да го спречи Мексиканецот да го нападне Алонсо, неуспешно, но на крајот Шпанецот успеа да се искачи на подиумот.
Тимот на Алпин ги нарече своите возачи како најсилниот пар во изминатата сезона, за што можеби се во право, бидејќи во нити еден друг тим немаше толку изедначени резултати. Во квалификациите, Алонсо и Окон, на крајот од најдолгата сезона во историјата на Ф1, се заврши со резултат 11:11! Во поединечниот поредок Алонсо беше во водство, освојувајќи седум бода повеќе.
Во јуни, Алпин го продолжи договорот со Окон на три години. Алонсо доби договор за уште една сезона, па новата ѕвезда, учесник во младинската програма, Австралиецот Оскар Пјастри, кој од прв обид ги освои титулите во Формула 3 и Формула 2, доби само договор за резервен возач.
Алонсо нема намера да се повлече, во неколку наврати изјави дека се вратил во Формула 1 за трета шампионска титула, па затоа Пјастри засега ќе треба да почека. Сезоната 2022 ќе игра важна улога за многумина, одредувајќи го балансот на силите за следните години.
АЛФАТАУРИ 6
АлфаТаури едноставно не успева да го освои петтото место кај конструктори. Од година во година, тимот си ја поставува оваа цел, но никако не успева да ја реализира. Во 2021 година, и покрај брзиот болид, тоа беше спречено со неуспешното деби на Јуки Цунода.
АТ02, на многу начини, беше копија на минатогодишниот Ред Бул, способен да победи на трки. Дозбволените токени беа потрошени на ревизија на носот на болидот и на системот за управување, позајмувајќи ги решенија на сестринскиот тим, во склоп на правилата кои го дозволуваа тоа.
Штитеникот на Хонда, Јуки Цунода, беше промовиран во Ф1 откако ја заврши третата сезона во Формула 2, веднаш зад освојувачот на титулата Мик Шумахер. Сите знаеја дека Хонда ја напушта Формула 1 и беа сигурни дека поканата на Јуки е дел од идниот договор помеѓу Јапонците и Ред Бул.
Пјер Гасли стана неприкосновен лидер на тимот. Французинот настапуваше многу константно, освојувајќи поени речиси во сите трки. На крајот на тимот му недостигаа тринаесет поени за петтото место, за кое ги победи тимот на Алпин.
Алпин имаше посилна возачка постава, Окон и Алонсо, АлфаТаури, побрз болид, но напорите на Гасли не беа доволни, иако во поединечна конкуренција беше пред Окон и Алонсо. Финалето на сезоната во Абу Даби беше најпродуктивно за тимот, кога забележаа најмногу поени, 22.
По успешните квалификации, Цунода ја помина целата трка во првите десет и заврши четврти, постигнувајќи го најдобриот резултат во кариерата, а Пјер Гасли беше петти. И покрај големиот број бодови, резултатот не можеше да влијае на позицијата во шампионатот на конструкторите.
При крајот на сезоната, Цунода се навикна на Ф1 болидот, а понекогаш дури и го надминуваше својот тимски колега. Но, Пјер Гасли заработи 110 поени, а Јуки Цунода само 32, од кои 12 беа забележани на последната трка од 2021 сезоната.
Новата 2022 сезона, Јапонецот повторно ќе ја помине во АлфаТаури, но доколку не најде вистинска можност да се подобри, неговата иднина во Формула 1 не ќе има поголема перспектива. Од друга страна, како што и самиот најави, ако Пјер Гасли во 2022 година настапи исто толку добро, веќе за една година можеби ќе се врати во Ред Бул.
АСТОН МАРТИН 7
Астон Мартин очекуваше многу повеќе, но сезоната ја заврши на седмото место кај конструкторите, не успевајќи да најде решение за промените во регулативата. Во 2020 година, болидот на Рејсинг Поинт не беше без причина наречен копија на Мерцедес АМГ, што беше цел на приговори од конкуренцијата.
По промената на името во Астон Мартин, сопственикот на тимот, канадскиот бизнисмен Лоренс Строл, се надеваше дека ќе се натпреварува за топ 3 пласман, но, измените на прописите негативно влијаеја на аеродинамичната ефикасност на болидите со низок степен на закосеност, пристап кој го користеше Мерцедес АМГ, а со тоа и Астон Мартин.
Инженерите на Мерцедес АМГ беа во можност да ги надоместат загубите, но тие на Астон Мартин не успеаа да го постигнат тоа. Тимскиот шеф, Отмар Сафнауер, дури и се закани со тужба, обвинувајќи ја ФИА дека промената на правилата била насочена кон нив, но тоа никогаш не се реализира.
Енди Грин , технички директор на Астон Мартин: "Оваа година загубивме 1.5 до 2 секунди по круг и можевме да вратиме само половина. Задниот дел на болидот беше хомологиран и не можевме ништо да смениме, иако беше доволно само да го подигнеме. Имавме врзани раце и моравме рано да се префрлиме на подготовките за 2022 година."
Како дел од програмата за заживување на легендарниот британски автомобилски бренд, Строл Сениор размислуваше да покани шампионски возач во своите редови, а како кец на десетка дојде отпуштањето на Себастијан Ветел од Ферари. Кога шансата се укажа, тој успеа да го убеди германецот во амбициозноста на неговите планови.
Негов тимски колега е синот на сопственикот на тимот, Ленс Строл. Поради проблемите со издржливоста, Ветел не можеше целосно да се прилагоди на болидот на зимските тест сесии, а првите трки открија проблеми со брзината поради концептот на ниска закосеност.
Инженерите се обидоа да го решат проблемот, но немаа поголем успех, па во текот на сезоната тимот речиси секогаш беше само седми по брзина, со само два исклучоци на трките во Монако и Баку, кои им донесоа повеќе од десет поени.
Оваа година трката во Кнежеството се покажа досадна, но значајна, за прв пат во историјата Макс Ферстапен стана лидер во генералниот пласман на возачи, а Себастијан Ветел ги освои првите поени со Астон Мартин, за петто место во трката. Ленс Строл додаде уште четири поени на осмото место.
Викендот во Баку уште од првиот ден се покажа интересен. Тешка улична патека, лизгав асфалт, проблеми со гумите, многу инциденти, црвени знамиња на секоја сесија и се тоа без нити една капка дожд. Пјер Гасли, Себастијан Ветел и Серџо Перез се најдоа на победничкиот подиум. Ленс Строл поради дупната гума, како и Макс не по своја вина, заврши во бариерите покрај патеката.
За Астон Мартин, трката во Баку на почетокот на јуни остана најдобра во сезоната. Себастијан Ветел имаше уште еден подиум, во Унгарија, но ФИА, по финишот, утврди дека немаше доволно гориво во резервоарите на болидот и тој беше дисквалификуван.
По летната пауза, тимот целосно се префрли на подготовките за следната сезона за да се погрижи новиот болид на Астон Мартин да биде што е можно поконкурентен.
Себастијан Ветел, Астон Мартин, #5: "2021 сезоната не беше лесна за нас. Новите технички прописи, буквално, бараа да отсечеме дел од подот на болидот. Поради ова и Мерцедес АМГ имаше потешкотии, бидејќи во 2020 година беа една и пол секунда побрзи од сите други, а сега загубија."
(Од кога освојувањето на Шампионската Титула се смета за пораз?!?)
"Како резултат на тоа, болидот не беше доволно ефикасен. Тоа беше нашата слаба точка. Рано е да се даваат предвидувања за 2022 година. Не сум подготвен да кажам дека ќе бидеме најбрзи и ќе се бориме за победа во шампионатот."
"Повеќето тимови веруваат дека можат да се борат во првите редови, но тоа не се случува. Мора да останеме реални. Преминот кон новите прописи им дава надеж на сите, но да видиме што ќе излезе од тоа, дали гридот ќе стане погуст, дали ќе има повеќе претекнувања."
ВИЛИЈАМС 8
Првата сезона по промената на сопственоста на Вилијамс му донесе подиум и осмо место во шампионатот на конструктори. 2021 сезоната беше прва во историјата на Вилијамс кога раководството на тимот немаше никаква врска со семејството Вилијамс. Френк Вилијамс и неговата ќерка Клер Вилијамс врзуваа крај со крај, финансиски, а пандемијата и долговите не оставија избор.
Нови сопственици се американските инвеститори од Дорилтон Капитал, што му дава одредени шанси за напредок на овој легендарен тим. Во споредба со 2020 година, како и секаде шасијата остана иста, болидот е усогласен со новите регулативи, аеродинамиката е оптимизирана и тежината е малку намалена поради новата ПЕ на Мерцедес. Исто така, возачката постава остана иста.
Поранешниот шеф на Фолксваген Моторспорт, Јост Капито, ја презеде функцијата извршен директор на 1 февруари, а подоцна беше промовиран во тимски шеф. На почетокот, сè се одвиваше традиционално. Нула поени во првите десет трки. И тогаш чудо се случи двапати по ред.
На трката во Унгарија, последна пред летниот распуст, по отпашањето на Перез, Строл, Леклер и Ботас во првиот круг, на кои малку фалеше да им се приклучи и Ферстапен, тимот на Вилијамс доби шанса да заработи поени, и ја искористи. Латифи заврши седми, а Расел осми.
На изненадување на сите и следната трка на тимот му донесе поени. На една од најневеројатните трки во изминатата сезона, која се состоеше од два круга зад безбедносното возило, Џорџ Расел заврши втор, а Латифи деветти. Сепак, поените беа преполовени, па Вилијамс повторно доби десет поени. Потоа имаше уште два бода во Монца и еден во Сочи.
Френк Вилијамс, основачот на тимот, почина на крајот на ноември, откако ја надживеа својата сопруга Вирџинија за осум години. На трката во Саудиска Арабија, во земја која беше еден од првите спонзори на Вилијамс, сите болиди имаа налепници за жалост.
Џорџ Расел ја потврди својата репутација на брз возач. Во текот на кариерата во Вилијамс, Британецот загуби само два пати од своите тимски колеги во квалификациите, па ќе биде интересно да се гледаат неговите дуели со Хамилтон во 2022 година.
Ќе биде тешко да се замени Расел, еден од најдобрите возачи во својата генерација, но на помош беше повикан Алекс Албон, кој ја пропушти сезоната, за кого Ред Бул не можеше да најде ангажман.
АЛФА РОМЕО 9
Во 2021 година, Алфа Ромео падна едно место подолу во шампионатот на конструктори, иако имаше слична сезона и дури заработи повеќе поени. Вилијамс едноставно имаше подобра сезона. Алфа Ромео го задржа истиот возачки тандем, а новиот C41, беше 2020 болидот, C39, само усогласен со новите прописи.
Забележувате дека беше прескокната ознаката C40. Се испостави интересна приказна со именувањето, ознаката C40 дизајнерите на Заубер, ја заштитиле за новиот болид, според новите прописи, кои ќе ги видиме во 2022 година, но одложувањето од една година значеше дека во 2021 година, тимот настапи со шасијата C41, а C40 ќе се користи во тековната 2022 година. Швајцарска прецизност!
Со поддршка на спонзорот на Роберт Кубица и главниот спонзор на тимот, полската нафтена компанија ПК Орлен, 2021 болидот беше свечено претставен на сцената на Националната опера во Варшава.
На тестовите, Џовинаци веќе на првиот ден возеше повеќе километража од една цела трка, а C41 немаше проблеми со издржливоста, а брзината остана иста како и минатата година.
Како и во 2020 година, возачите на Алфа Ромео освоија само два бода на првите осум трки. Следните две трки не донесоа поени, а во Зандворт и Монца, Кими не можеше да настапи. откако излезе позитивен на редовните тестирања.
Кими Раиконен уште за време на зимската пауза му кажал на тимскиот шеф, Фредерик Васер дека ќе ја заврши кариерата, нешто што требало да се случи пред една година, но без Кими ќе беше тешко за тимот и тие се договориле за уште една сезона.
Втора година по ред Кими загуби од својот тимски колега во квалификациите, но ако во 2020 година имаше релативна рамноправност, 9:8 во корист на Италијанецот, тогаш минатата сезона, Кими беше инфериорен во однос на Џовинаци со резултат 7:13, но во поединечна конкуренција повторно беше пред својот тимски колега.
Во август месец почна да зборува за интересот за стекнување на акции на Заубер Моторспорт од компанијата на Мајкл Андрети и за прераспределба на сферите на влијание. Американците сакаа сè одеднаш и ефтино, на што европските акционери не беа подготвени да се согласат, па договорот помеѓу двете страни пропадна.
Како резултат на тоа, Паскал Пичи, кој беше на чело на компанијата ја напушти функцијата, изјавувајќи дека не се согласува со одлуката за возачкиот тандем на тимот во 2022 година. Алфа Ромео неочекувано го покани искусниот Валтери Ботас, кој треба да биде предводник на тимот, но и ментор на Кинезот Гуанју Џоу кој дојде од Формула 2, без освоени титули во младинските шампионати, но донесе многу кинески спонзори.
Решението се покажа како оптимално, тимот ја задржа својата европски карактер и континуитет. Валтери е одличен тимски колега за Гуанју и доволно искусен да го води тимот по промената на возачката постава. Притисокот кон Финецот во 2022 година ќе биде многу помал отколку во Мерцедес АМГ. Ривалството на Ботас со Џоу може да испадне интересно, но нивната борба веројатно нема да привлече големо внимание.
ХАС 10
Хас ја имаше досега најлошата сезона од кога се приклучи на Формула 1 шампионатот. Ова беше прв пат тимот да не освои поени, првпат да не учествува во борбата, како последица на проблемите од минатата сезона, кога тимот на Хас речиси се угасна.
По неколку успешни години, сопственикот Џин Хас постепено го изгуби интересот за тимот, кој константно паѓаше се подолу во поредокот, но финансискиот надоместок од Ф1 и спонзорството беа доволни за плаќање на сметките.
Но, кога пролетта 2020 година спонзорствата секнаа, а тимот практично немаше никаква поддршка од компанииите Хас, а трките беа откажувани една по друга, тимскиот шеф, Гинтер Штајнер се реши да искористи докажано решение, тимот да биде финансираан од возачите кои можат да платат за нивните настапи и нивните спонзори.
Како резултат на тоа тимот доби нова возачка постава, давајќи им шанса на младите возачи, Никита Мазепин и Мик Шумахер, кои дојдоа од Формула 2 шампионатот, каде Мик ја освои титулата од вториот обид, а Никита ја заврши сезоната петти. Со доаѓањето на русинот беше презентиран нов главен спонзор, концернот Уралкали, по што болидот доби нови бои, кои практично потсеќаа на руското знаме.
Затекнатиот болид од 2020 година беше префарбан, усогласен со новите прописи и апсолутно никако не беше изменет во текот на сезоната.
Џин Хас, сопственик на тимот: "Човек може да потроши уште десет до дваесет милиони долари за да се искачи од десеттото на деветтото место во шампионатот на конструктори, но овој резултат не би вредел за парите. Затоа, решивме сите средства да ги насочиме кон болидот за 2022 година. Ќе се гради според нови прописи, никој нема да може да копира решенија, десет тимови ќе имаат десет уникатни болиди. Ајде да видиме кој ќе има среќа."
Штајнер излезе со посебна формулација, нарекувајќи ја 2021 сезоната како обука за двајца млади возачи, кои ќе треба да покажат што научиле со новиот 2022 болид, дизајниран и конструиран од Симоне Реста со помош на Ферари и Далара.
Од една страна, тоа ги оправда вложените пари на возачите, од друга страна, им ја одзеде можноста да водат некаква спортска борба, освен меѓу себе. И ова не беше секогаш можно, бидејќи шасиите на Мик и Никита беа различни, дури и се разликуваа по тежина.
Болидот беше бавен, тежок за управување и балансирање, а според возачите и инженерите на тмот било невозможно да се доведат гумите на Пирели во нивниот работен опсег.
На почетокот на сезоната, Никита Мазепин честопати се извртуваше на патеката, па доби и карактеристен прекар, Мазеспин, но тој често по тие извртувања продолжуваше да вози, додека кога Мик Шумахер имаше инциденти тој завршуваше во бариерите, оштетувајќи го болидот до максимум. Германските новинари како најголем штетник за својот тим, додека Никита Мазепин се најде на осмото место.
Немајќи вистински ривали во другите тимови, Мик и Никита се судрија во повеќе наврати, на незадоволство на тимот, кој немаше премногу резервни делови на залиха. Најдобриот резултат на Мик Шумахер беше забележан на трката во Унгарија, кога финишираше на 12-тото место, што му овозможи да го заземе 19-тото место во поединечниот пласман, пред Роберт Кубица, кој го замени Кими Раиконен на две трки
За Никита најдобар резултат беше 14-тото место во Баку. Возачите на Хас не се ни приближија до поени. Русинот ја пропушти последната трка од сезоната поради позитивен тест.
Гинтер Штајнер немаше друг избор освен да им вети на акционерите и спонзорите подобри шанси за успех во 2022 година, за што беа преземени одредени чекори. Болидот за 2022 година е развиен во Маранело. Симоне Реста го реорганизираше техничкиот оддел, регрутираше нови специјалисти и учествуваше во одлучувањето.
Сепак покрај ангажирањето на нови членови, имаше и заминувања на инженерски персонал, но Штајнер уверува дека ова е традиционална ротација. Технолошкиот тим сè уште е поделен на четири оддели: два во Маранело во базата на Ферари, еден во Далара, Варано и другиот во Банбери. Никој не треба да очекува такви изненадувања како кога тимот дебитираше во 2016 година, но тешко е да не се направи чекор напред по толку лоша сезона.
Џин Хас не дојде на нити една трка од минатата сезона, и речиси се однесуваше како да не е сопственик на тимот. Рускиот бизнисмен Димитриј Мазепин, заменик-претседател на одборот на директори на Уралкали, долго време е заинтересиран за купување тим од Формула 1, па кога договорот со Форс Индија пропадна, започна потрагата по други опции.
Денес Хас е најслабиот тим во Формула 1 и е тешко да се каже дали тој смета дека ваквата аквизиција е добар потег, бидејќи дури и тимовите кои се непосредно пред нив се далеку понапред во развојот и ги дели долгогодишна работа и огромни инвестиции.
Да се надеваме дека во 2022 година, Мазепин, а пред се Шуми Јр. ќе можат да се борат со своите ривали и ќе ги гледаме во подруго светло, отколку како во загубената 2021 година.
ТИМ ПО ТИМ: РЕВИЗИЈА НА 2021 Ф1 СЕЗОНАТА
1/05/2022 10:24:00 PM
0
Share to other apps