Минатиот викенд гледавме неверојатна трка во Сингапур. Исходот на трката беше сосема непредвидлив, што покажа колку е поинтересно кога имаме борба за првото место.
Сите се сеќаваме кога доминантниот тим на Мерцедес АМГ ненадејно загуби во Сингапур, кога на најбрзите болиди во сезоната одеднаш им недостигаше брзина и грип, и како беспомошно ги коментираа резултатите од викендот.
Оваа сезона тоа се случи со Ред Бул. Тешко дека некој можеше да замисли дека во оваа неверојатна сезона, по 15 победи во низа, и двајцата возачи на шампионскиот тим наеднаш ќе испаднат од борбата дури во Q2 сегментот од квалификациите, за прв пат од 2018 година и Руското ГП, и не ќе можат ни да стигнат до победничкиот подиум во трката.
Ф1 фановите беа воодушевени од победата на Ферари по бескрајните успеси на Ред Бул и од неочекувано совршениот настап на Карлос Саинц Јр.. Италијанскиот печат аплаудираше, а победничкото знаме беше подигнато во Маранело.
Но, оваа недела во Сузука рамнотежата на силите повторно се промени. Патеката е совршена за болидите на Ред Бул, па возачите на шампионскиот тим повторно се фаворити за врвот.
Минатата година, Ред Бул и Хонда ја прославуваа шампионската титула на Ферстапен, кој победи на дождовната трка од 28-круга. Овој пат Ферстапен нема да може да ја освои титулата во Сузука, но Ред Бул е во игра за шампионската титула во конструктори.
Ред Бул веројатно ги донесоа победничките дресови на Сузука. Моментално имаат 308 поени предност во однос на Мерцедес АМГ. До крајот на сезоната ќе бидат доделени 353 поени на седум трки, вклучувајќи три со спринт формат.
Ако Ферстапен и Перез забележат 1-2 пласман и го извозат најбрзиот круг, тие ќе ја обезбедат шампионската титула без разлика на резултатот на Мерцедес АМГ.
Како што патеката во Имола е засекогаш поврзана со смртта на Аиртон Сена, како што се носат цвеќиња на местото на фаталната несреќа на Антоан Хуберт во СПА-Франкоршамп, така и трката во Сузука е поврзана со смртта на Жил Бјанки во 2014 година.
Оттогаш, Формула 1 воведе виртуелно безбедносно возило кое ви овозможува да ја контролирате брзината кога ќе се појават жолти знамиња на патеката. На седмиот свиокот, организаторите на трката поставија стационарен кран за евакуација на болидите наместо мобилен, во кој удри болидот на Бјанки.
ФИА воведе правило според кое стартот на секоја Ф1 трка мора да биде најмалку четири часа пред зајдисонце или самрак, за видливоста за време на трката да биде на добро ниво.
Од 2015 година, стартното време на трката во Јапонија е поместено за еден час, т.е. два часот попладне по локално време, т.е. 07:00 часот по Македонско време.
Од Пирели за претстојното Јапонско Гран При ги донесоа трите најтврди смеши Ц1, Ц2 и Ц3. Со оглед на комплексноста за претекнување на патеката, тимовите внимателно ќе ги проценат опциите за да добијат стратегиска предност.
Инженерите на Пирели најавуваат дека најдобрата стратегија за трката треба да биде стратегијата со две застанувања во бокс.
Ова може да вклучува старт на црвените гуми и нивно возење до помеѓу 13 и 19-ти круг, а потоа да следуваат два стинта на белите гуми.
Алтернатива би било, по стартот, да се вози на жолтите гуми помеѓу 14 и 20 круга, потоа да следи стинт на белите гуми до 37-43 круг па потоа завршен стинт на црвените пневматици.
Абењето на гумите на патеката Сузука е високо, особено со невообичаено топлото време овој викенд. Од Пирели веруваат дека возачите поголемиот дел од трката ќе го извозат на белите гуми.
Марио Изола, Пирели: "Честитки за Макс Ферстапен, кој благодарение на денешниот настап, по втор пат во кариерата постави рекорд за најмногу Пол позиции во една сезона, а специјалната награда ќе му ја врачиме во Абу Даби!"
"Денеска, сите тимови внимателно се подготвија за квалификациите, обидувајќи се да постигнат максимални перформанси од црвените гуми.
Веруваме дека за трката најпопуларна стратегија ќе биде со две застанувања во бокс, особено што времето треба да биде исто како денеска."
"Ќе биде интересно да се види какви комбинации ќе изберат тимовите, а сите три смеши би можеле да играат улога. Белите гуми ќе бидат омилен избор, бидејќи осум возачи имаат два комплети C1, а останатите имаат по еден нов комплет."
"Дополнително, црвените гуми, кои покажаа најголеми знаци на термичка деградација, може да бидат корисни во првиот круг за оние кои сакаат да напредуваат низ гридот по самиот старт, како и доцна во трката кога, со помалку гориво, возачот може да ја искористи нивната брзина, во однос на возачите кои ќе имаат потврди смеши и истрошени гуми."
Логан Сарџент не успеа да забележи време на квалификациите, бидејќи изгуби контрола врз болидот на Вилијамс и заврши во бариерите покрај патеката, прилично оштетувајќи го својот болид.
По правилата, тој технички беше надвор од 107% од времето на лидерот во Q1 сесијата.
Тимот на Вилијамс побара дозвола од стјуардите и тие му дозволија на Американецот да ја започне неделната трка, со оглед на неговите резултати од тренинг сесиите.
ВЕЧЕРНА НАЈАВА НА ЈАПОНСКОТО ГРАН ПРИ
9/23/2023 09:52:00 PM
0
Share to other apps