За 75-годишнината од Големата Награда на Италија, организаторите извршија голема реконструкција на патеката во Монца, позната и како Храм на брзината.
Во текот на преговорите за нов договор, реконструкцијата на патеката беше еден од задолжителните услови. Профилот на неколку свиоци е малку променет, ажурирани се безбедносните зони, поставен е нов асфалт и рабници, а поставени се модерни штандови.
Монца го задржа истиот лик, но стана помодерна. Преговорите за продолжување на договорот продолжуваат и се надеваме дека ќе завршат позитивно.
Најбавната патека во Монако традиционално му претходи на летото, а трката на најбрзата во Монца го завршува. Овој период од оваа сезона во Формула 1 испадна интересен.
Кој би помислил дека по триумфот на Леклер во Монако, Ферари нема да може да продолжи со успеси и на седум летни трки две победи ќе му припаднат на Мекларен и три на Мерцедес АМГ.
По воведувањето на ограничениот буџет, многумина беа уверени дека нема да има посериозни промени во односот на силите во текот на сезоната, така што доколку тимот кој доминира на првите трки, ќе остане лидер до крајот на шампионатот.
Очигледно на ова сметаа и Ред Бул. Минатата година победник на сите трки од Монако до Монца беше Макс Ферстапен. Фановите се жалеа дека името на победникот се знае однапред, а билетите се продаваа лошо, а гледаноста беше во пад.
Никој не очекуваше дека некој ќе може да му наметне борба на Ред Бул, а уште повеќе, никој не го очекуваше ова од Мекларен, бидејќи во тој период од оваа фаза од сезоната беа на петтото место во шампионатот за конструктори и немаа надеж за нешто повеќе.
Но, оваа есен ќе биде поинтересна! Мекларен сега е главен фаворит за Победите на трките и со тоа освојување на шампионските титули.
Една од темите на дискусија овој викенд е замената во Вилијамс, каде младиот дебитант Франко Колапинто стана тимски колега на Алекс Албон и ќе вози за овој тим до крајот на сезоната.
Непланирана замена во текот на сезоната е непријатна за двете страни. Без подготовка и тестови, речиси е невозможно возачот да го открие целосниот потенцијал зад воланот на туѓ болид, особено ако неговиот тимски колега е брз и веќе искусен.
Во случајот со Колапинто, веќе е јасно дека нема да има договор со Вилијамс, бидејќи следната 2025 Ф1 сезона како тимски колега на Албон ќе биде Карлос Саинц Јр..
Оваа патека е една од класиците на Формула 1, изградена е во далечната 1922 година. Првотo Италијанското ГП се одржало во 1921 година во Бреша, со Jules Goux како Победник, а потоа во 1922 оваа трка се сели во Монца. Најновата конфигурација на патеката Монца дебитираше во 2000 година.
Оригиналната Монца имала над 10 километри, и од дамнешни времиња го има епитетот за храм на брзината со просечни брзини кои достигнуваат до 250км/ч., додека максималната брзина надминува 350 км/ч., па растојанието од 300 км се завршува во најкус рок од целата сезона.
Познатиот "Храм на брзината" е вистинскa патека која има потреба од низок отпор и ниска потисна сила, каде што максималната брзина е клучна за добар резултат. Трката честопати се добиваше од Пол позицијата, што ги прави квалификациите особено важни.
Ако минатата недела трибините беа обоени исклучиво во портокалово, тогаш црвената боја доминира во Монца. Тифозите се едни од најверните навивачи и секогаш доаѓаат во голем број да го подржат својот омилен тим, кој минува низ тешки времиња. За Ферари оваа трка е историски важна.
Тимот подготви специјална тимска облека и тркачки комбинезони, со минимални козметички промени на изгледот на болидите. Возачите на Ферари на Италијанското ГП имаат 19 Победи, а почесто победуваа само во Германија (21 пати). Последната победа беше не толку одамна, во 2019 година Чарлс Леклер се искачи на највисокото скалило на Подиумот.
53-те круга од Големата Награда на Италија на Храмот на брзината во Монца, теоретски, треба да се поминат со едно застанување во бокс, а главен протагонист ќе бидат белите гуми.
Останува да се види дали некои возачи ќе одлучат да започнат на жолтите гуми за да имаат поголема флексибилност, со добро ниво на грип на почетокот или да ризикуваат да започнат со црвените за да се обидат да напредуваат низ поредокот во раните фази од трката.
Стратегијата со две застанувања е условена од фактот што траекторијата низ боксевите е многу долга и се губи доста време при секое застанување за промена на гуми, но може да биде валиден избор доколку трката се неутрализира во кој било период.
Марио Изола, Пирели: "Одлична квалификациска сесија, а шампионатот изгледа поотворено од кога било. Мекларен потврди дека го има најразновидниот болид во овој момент од сезоната, освојувајќи ја пол позиција во Зандворт, во прилично ладни услови и сега на Храмот на брзината во типично жешкиот италијански летен ден."
"Всушност, температурите ќе играат важна улога во трката, со услови кои се предвидуваат да бидат слични на квалификациите и тоа дефинитивно нема да им помогне на тимовите и возачите кога станува збор за управување со гумите."
"Грејнингот сè уште може да биде фактор што би можел да ја отвори вратата за можна стратегија со две застанувања. Затоа, освен што ќе обезбедат дополнителна опција во случај на неутрализација, сите возачи, со исклучок на Цунода, избраа да задржат два комплети од белите пневматици за трката."
"На хартија, поради многу долгата пит-линија на патеката Монца, значи дека едно застанување во бокс е речиси задолжителна стратегиска опција. Најбрзата варијанта е заснована на користење на еден сет од C4 и еден од C3 смешата, со застанување помеѓу 20 и 26-от круг."
"Спротивната употреба на овие смеши би им помогнала на оние кои размислуваат да имаат подолг прв стинт, со застанување во бокс помеѓу круговите 26 и 32. Оваа година, сепак, не може да се отфрли стратегијата со две застанувања во бокс, со еден стинт на жолти гуми и два на белите."
"Искрено, мислам дека сите ќе се обидат да ја извозат трката со еден пит-стоп, обидувајќи се да ги менаџираат гумите особено во почетните кругови на секој стинт, додека се свесни дека имаат план Б во ракавот благодарение на тоа што имаат два сета на белите пневматици."
Засега нема казни по вчерашните квалификации, на кои се водеше многу блиска борба помеѓу Мекларен, Мерцедес АМГ и Ферари.
Временската прогноза останува како и за досегашниот тек од викендот. Во 15:00 часот, кога возачите ќе го започнат загревачкиот круг, температурата на воздухот ќе се искачи до 32-от степен. Ќе имаме мала облачност и слаб југоисточен ветер.
ДЕН ЗА ТРКА, НАЈАВА НА ИТАЛИЈАНСКОТО ГРАН ПРИ
9/01/2024 10:47:00 AM
0
Share to other apps