Фред Васер, шефот на тимот на Ферари, даде интервју за авторитетниот француски весник L'Equipe, а разговорот главно се однесуваше на Луис Хамилтон и почетокот на сезоната, која не помина најдобро за тимот.
- Како се чувствувате сега кога се вративте во Маранело по се што се случи во Кина минатиот викенд?
Фред Васeр: "Мојата работа е да ги анализирам позитивните и негативните страни во сите ситуации за да обезбедам континуиран напредок на тимот. Има многу од двете во текот на секој викенд, но овој пат и добрите и лошите страни беа прикажани во екстремен степен."
"За жал, сите пред се се сеќаваме како беше последната трка. Генерално, се вративме во базата со некое разочарување, бидејќи ни се чинеше дека сме направиле чекор напред во споредба со Австралија."
"Тоа не влијаеше на бројот на поени, но сепак мислам дека сме на вистинскиот пат и имаше многу позитивни страни, со тоа што Луис беше најбрз на спринт квалификациите и победи на спринтот, и начинот на кој Чарлс возеше во неделата."
"Но, повторувам, секогаш е потребно да се анализира сè, дури и кога работите одат добро, бидејќи за да напредувате треба да разберете зошто се случува тоа."
- Колку е важен успехот на Хамилтон во спринтот во проценката на неговиот напредок?
Фред Васер: "Проектот поврзан со поканувањето на Луис е многу поширок од она што се случи во Кина. Веќе почнавме да го исполнуваме нашиот дел од нашите ветувања, па така повеќе нема да треба да одговараме на прашањето: "Кога ќе ја освоите првата пол позицијас или вашата прва победа?""
"Од трите трки што веќе ги извозевме оваа година, најочигледна беше нашата предност во спринтот. До крајот предноста достигна речиси седум секунди, и покрај фактот што неговото растојание е само една третина од растојанието за трка. Ете го одговорот на некои прашања и сомнежи."
- Не мислите ли дека печатот понекогаш прави премногу врева?
Фред Васeр: "Кога работите во спорт како Формула 1, кој привлекува толку големо внимание, разбираме дека тоа е неизбежно. По викенд како оној во Кина, добиваме многу критики, но тоа е дел од играта."
"Интересот на медиумите за Формула 1 достигнува хипертрофични размери. И мораме да разбереме дека не само што ќе добиеме аплауз, за кој сме среќни, туку и критики, тоа е природно."
"Има само едно нешто што ме загрижува, а тоа е дали ова преголемо внимание од медиумите не ни се меша во работата и не влијае на резултатите."
- Пред 20 години работевте со Луис кога тој беше возач на вашиот тим АРТ и стана шампион во ГП2 шампионатот. Дали тој се променил со текот на времето?
Фред Васер: "Сите се променивме за 20 години, но Луис од денешницата и Луис од 2006 година се карактеризираат со особина што секој би ја посакал. Наутро тој е првиот што трча, џогира и прв почнува да тренира. Тоа отсекогаш го одликувало."
"А бидејќи сам си поставува такви барања, бара многу и од другите. Се одликува со неговата способност да ги мотивира сите. Може да ги натера сите што работат со него да го дадат својот максимум, бидејќи истото го бара и од себе."
"Покрај тоа, нè принудува да ја промениме нашата визија. Правиме сè на свој начин, не како Мерцедес АМГ, Ред Бул или Мекларен. Но, и покрај ова, сите завршуваме во првите десет. Луис има свое претходно искуство и свои барања, тој размислува поинаку."
"Не велам дека неговиот пристап е подобар или полош, но ни помага."
- Се чини дека Хамилтон се смени откако ја презеде работата во Маранело, не ги крие емоциите, признава дека критиките го повредуваат.
Фред Васер: "Не знам ништо за тоа. Но, подготвен сум да нагласам дека некои критики беа... (пауза) многу остри. Ако некој мисли дека Хамилтон е веќе исцрпен, дека веќе не е на таа возраст, ова е едноставно израз на грубост."
"Покрај тоа, ова е сосема погрешно мислење. Сетете се само на неговата последна трка минатата година, кога стартуваше од 16-та позиција и заврши на 4-тото место, па дури и го престигна својот тимски колега."
- Што мислите за Леклер? Зарем не е премногу загрижен поради зголеменото внимание кон тимскиот колега?
Фред Васер: "Тој навистина не е во центарот на вниманието во моментов, тоа е вистина. Но, тој има повеќе време за други активности, вклучително и за комуникација со пријателите. Значи, тоа има некои предности."
"Не се исклучени некои искуства, некои манифестации на љубомора, но, според мене, Чарлс е интелигентна личност и добро разбира што се случува сега. И пред сè, тој ги гледа позитивните аспекти на ситуацијата, бидејќи може 100% да се фокусира на остварување на своите спортски цели."
- Во неделата не бевте задоволни од пристапот на ФОМ кон ТВ преносот, бидејќи беше емитувана само дел од радио размената помеѓу Хамилтон и неговиот инженер, а реакцијата на Луис не беше вклучена. Дали подоцна го објаснивте вашиот став на ФОМ?
Фред Васер: "Не морам да го правам тоа. На медиумите им кажав што мислам за тоа. И не сакам да кажам дека ФОМ делуваше намерно... Секако, подобро е за шоуто ако заборавиме дека самиот Луис предложи да му се дозволи на Чарлс да го претекне."
"Сепак, нешто помал е бројот на новинари кои се свесни дека Луис реши да ги замени позициите со својот тимски колега. Во секој случај, ова беше приказ на врвна професионалност од страна на Луис. Не се случува често да слушнете возач од негов калибар како вели: "Сакам да му дозволам на мојот тимски колега да помине затоа што е побрз од мене.""
- Проблемот со недоволната тежина на болидот е секогаш последица на многу фактори. Но, во 2023 година, во Остин, Ферари веќе имаше сличен проблем со болидот на Чарлс Леклер, а сега се заврши со дисквалификација на Хамилтон.
Фред Васер: "Точно. Се чини дека зедовме премногу агресивен пристап кон поставките на болидот. Но, се случи како што се случи. Фрустрирани сме, што значи дека се стремиме да постигнеме совршен резултат, но понекогаш одиме предалеку."
- Дали ова значи дека во иднина не се исклучуваат нови дисквалификации?
Фред Васер: "Да, дефинитивно. Секогаш треба да се постигне рамнотежа помеѓу дисквалификацијата за преземање одреден ризик и дисквалификацијата за намерен обид за измама."
"Суштината на играта наречена Формула 1 е дека мора секогаш и секаде, во сите аспекти, да ја достигнете границата на дозволеното. До последниот грам во однос на тежината, до последната десетина од милиметарот во однос на абењето на контролната лента на подот од болидот, до последниот милиметар на деформација на аеродинамичните елементи."
"Се разбира, како што притисокот се зголемува и ривалството станува поинтензивно, така се зголемува и потребата да се поместат границите на можното, а со тоа и да се преземат поголеми ризици."
- Триесет години се занимавате со спортски менаџмент: дали би смениле возач по само два старта?
Фред Васер: "Тоа се вообичаени приказни за Ред Бул. Немате идеја колку е тешко да се проценат процесите што се случуваат во тимот. Не знаеме што се случува таму, што ги натерало да донесат таква одлука. Може да има милијарди причини за ова, познати само на тимот и на самиот возач."
"Понекогаш дури и возачот не ги знае. Затоа, повеќе би сакал да се воздржам од коментари. Веројатно сметаме дека донесувањето такви одлуки по само две трки е премногу сурово. Но, во исто време, немаме ни 10% од информациите, па затоа е подобро да не се обидуваме да судиме никого."
"Мразам кога луѓето се обидуваат да не осудат, па затоа нема да ги осудувам другите."
- Минатата година вашиот тим победи на Големата награда на Австралија и тоа беше трета трка во сезоната. Може ли Ферари да го повтори подвигот во Јапонија, каде ќе се одржи третата трка од сезоната?
Фред Васер: "Но, веќе ја добивме втората трка сезонава! (се смее)"
ФРЕД ВАСЕР: ДИСКВАЛИФИКАЦИИ НЕ СЕ ИСКЛУЧУВААТ И ВО СЛЕДНИТЕ ТРКИ
3/28/2025 12:13:00 PM
6 minute read
0
Share to other apps