Легендарната Сузука е една од најдобрите патеки од т.н. стара школа. Продолжувајќи ги експериментите со календарот, Либерти Медиа ја префрли јапонската трка за пролет, во 2024 година сè помина добро, и тие решија да го напуштат есенскиот датум, што значи дека судбината на шампионските титули, како што се случи 14 пати во историјата, нема да се решава во Јапонија.
Аиртон Сена ги освои сите три титули во Сузука, Михаел Шумахер освои една во Аида и две во Сузука, Мика Хакинен ги освои двете титули во Сузука. Покрај нив, шампиони во Јапонија станаа Џејмс Хант (1976), Нелсон Пике (1987), Ален Прост (1989), Дејмон Хил (1996), Себастијан Ветел (2011) и Макс Ферстапен (2022).
Трката во Сузука ја отвора серијата од три последователни трки на далечниот исток, следни се Бахреин и Џеда. Рамнотежата на силите и слабостите на болидите се повеќе или помалку јасни, а засега единствен јасен фаворит за шампионските титули е тимот на Мекларен. Останатите тимови имаат значителна домашна работа да го стигнат нивното ниво на перформанси.
Од 2015 година, стартното време на трката во Јапонија е поместено за еден час, т.е. два часот попладне по локално време, т.е. 07:00 часот по Македонско време.
Легендарната патека, Сузука, се наоѓа во истоимениот град во префектурата Мие. Конфигурацјата е во форма на бројот осум и е дизајнирана од Џон Хугенхолц за тестирање на патничките автомобили на Хонда.
Сузука има секакви свиоци, што ви овозможува да ги оцените карактеристиките на патничките автомобили, а за болидите на Формула 1 станува сериозен тест.
Патеката привремено го напушти шампионатот по реконструкцијата и враќањето на патеката Фуџи во календарот, потоа сопствениците на двете патеки се согласија на алтернативни трки, но во јули 2009 година трката во Фуџи беше откажана поради финансиски проблеми, па оттогаш Големата Награда на Јапонија повторно се одржува во Сузука.
Во последниве години, патеката беше реконструирана, таа доби нов асфалт, проширени се безбедносните зони, но конфигурацијата остана непроменета. За оваа година реасфалтиран е првиот сектор, т.е. од последната шикана до осмиот свиок.
Во Сузука предност имаат добро балансирани и ефикасни болиди. Себастијан Ветел забележа четири победи зад воланот на Ред Бул, потоа имаше победи за возачите на Мерцедес АМГ, Ред Бул, а за оваа година предноста е на страната на Мекларен.
При утврдување на поставките на болидите, важен е компромисот помеѓу стабилноста во бавните шикани и брзината во брзите свиоци.
Во брзите свиоци секој би претпочитал поголема потисна сила, но во последниот сектор важно е да се постигне што поголема максимална брзина, така што поставките на болидите се различни.
Поради големата просечна брзина, оптоварувањето на гумите е доста големо, но сопирачките се користат релативно ретко, така што генерално сè е многу слично на ситуацијата во Силверстоун, каде што исто така има многу брзи свиоци и малку кочење.
Ако ги споредиме овие две патеки, тогаш Сузука е потешка, поради теренот и помалата ширина. Можеме да кажеме дека Сузука е една од најтешките патеки во календарот, а малиот број на безбедносни зони бара возење без грешки.
Од Пирели за претстојното Јапонско Гран При ги донесоа трите најтврди смеши С1, С2 и С3. Со оглед на комплексноста за претекнување на патеката, тимовите внимателно ќе ги проценат опциите за да добијат стратегиска предност.
Инженерите на Пирели најавуваат дека, според податоците собрани во текот на овој викенд, од трка со две застанувања во бокс, најдобрата стратегија за трката "влече" кон опцијата од само една промена на гуми.
Денешното време за пол позицијата беше речиси 1.214 секунди подобро од најбрзото време од минатата година. Подобрување на овогодинешните болиди во однос на минатогодишните е очигледно.
Придружете ни се во нашата ВАЈБЕР група, најбрзиот начин да дојдете до информации поврзани со Формула 1 шампионатот, секако и стримови со директен пренос од сесиите...
Марио Изола, Пирели: "Повторно бевме сведоци на квалификации кои беа возбудливи од самиот почеток, сè до финишот, со тројна промена на пол позицијата во последната минута. Разлика помеѓу најбрзите три возачи беше само 44 илјадити делови од секундата."
"Имаме неизвесност и за утрешната трка, бидејќи метеоролозите најавуваат дожд за недела, во утринските часови, кој може да продолжи и до 14 часот за кога е закажан стартот на Големата Награда на Јапонија."
"Ако имаме сув асфалт, тогаш можни се различни стратегии. Во игра се сите донесени смеши. На пример црвените гуми може да се користат од оние кои сакаат да направат едно застанување и оние кои ќе се одлучат за две застанувања во бокс."
"Податоците од досегашниот тек на викендот, маргинално ја свртеа вагата кон стратегијата за едно застанување, при што најбрзата опција е почетен стинт на жолти и потоа премин на белите гуми."
"Симулаторите сугерираат дека стратегијата со две застанувања во бокс е тука некаде и не заостанува многу."
"Дождот може да игра важна улога, дури и ако не паѓа за време на трката. Всушност, во зависност од неговиот интензитет, условите на патеката би можеле да се вратат на оние видени вчера наутро, пред болидите да започнат со акција на патеката."
"Тоа би можело да ја зголеми веројатноста за појава на грејнинг и затоа изборот би можел да се врати назад кон две застанувања во бокс. Како што можете да видите, има толку многу променливи во игра, што обезбедува непредвидливост и одлично шоу."
На Сузука имавме сув асфалт во петок и сабота, а за недела се предвидува дожд.
Цело утро ќе врне дожд кој ќе стивнува и ќе се засилува. Возачите треба да го започнат кругот за загревање во 14:00 часот по локално време, кога се очекуваат +16 степени Целзиусови и 36% веројатност за врнежи, а дождот ќе престане до финиш на трката.
Во вториот сегмент од квалификациите за Големата Награда на Јапонија, Карлос Саинц Јр. го блокираше Луис Хамилтон во првиот свиок, кога возачот на Ферари беше во брз круг.
Стјуардите ги разгледаа околностите на инцидентот и дојдоа до заклучок дека возачот на Вилијамс го попречил Хамилтон, кој дури морал да излезе од патеката за да избегне судир.
Карлос објасни дека тимот не го предупредил, а тој самиот не го видел Луис во ретровизорите. Стјуардите го казнија Саинц Јр., кој се квалификуваше дванаесетти, со губење на три места на почетокот на неделната трка во Сузука.









