Ред Бул би сакал да ги користи ПЕ на Хонда откако јапонскиот концерн ќе ја напушти Формула 1, т.е. по 2021 година. Но, за да се спроведе вакво сценарио, потребно е да се воведе мораториум на развојот на ПЕ, и ако тоа не се направи, австриската компанија се заканува дека ќе ја скрати целата Ф1 програма, со што шампионатот може да загуби два тима, Ред Бул и АлфаТаури.
За време на Португалското Гран При, во Портимао ќе се одржи состанок на високо ниво, посветен на состојбата со погонските единици, што нагло се влоши по одлуката на Хонда. Ред Бул не е задоволен со статус на "клиент", т.е. теоретската можност за купување на ПЕ од Ферари, Рено или Мерцедес, бидејќи во овој случај тимот го добива само она што ги снабдува деловниот партнер. Позицијата на фабричкиот тим е јасно подобра.
Но, со цел самостојно продолжување на шампионатот, врз основа на темелите на Хонда ПЕ, потребни се значителни дополнителни инвестиции, и оваа опција за нив би била успешна под еден услов - ако развојот на ПЕ е замрзнат. Како последно средство, би можеле да се согласат на најмногу едно ажурирање годишно.
Хелмут Марко, советникот за моторспорт на Ред Бул, за AMUS потврди дека повеќе сакаат да продолжат да работат со ПЕ на Хонда, бидејќи тоа е единствениот начин да се задржи одреден степен на независност. Во исто време, Ред Бул веќе поставија ултиматум до Формула 1, ако не се воведе мораториум на развојот на ПЕ почнувајќи од 2022 година, тогаш двата тима ќе го напуштат шампионатот.
Се очекува претстојната дискусија во Портимао да биде прилично напната и бурна. Според германското издание, Мерцедес АМГ е подготвен да се согласи со предлогот за мораториум, исто така и Рено, иако тие имаат контра услови, но Ферари е категорично против. Аргументот е што според нив позицијата на Ред Бул не е толку критична, бидејќи тие можат да се обратат до Ферари или Рено во секое време, а договорот за готови ПЕ ќе чини помалку од сите независни проекти од областа на конструкција на ПЕ.
Проблемот е во тоа што мораториумот, за кој се зборува во Ред Бул, е можен само ако сите ПЕ се приближно еднакви по моќност и ефикасност. Ако некои ПЕ, од една или друга причина, се инфериорни во однос на производите на конкурентите, нивниот производител никогаш нема да се согласи со предлогот за замрзнување на нивниот развој. Во спротивно, дефицитот ќе остане до 2025 година.
Во моментов, разликата во моќноста помеѓу моторите на Мерцедес и другите е, според различни проценки, од 30 до 50 КС, и ако претпоставиме дека мораториумот за развој на ПЕ треба да се воведе за нешто повеќе од една година, преостанатото време очигледно не е доволно да се постигне паритет. Згора на тоа, дури и ако Ферари, Хонда и Рено ги стигнат до 2021 година, Мерцедес нема да застане во место и јасно ќе оди напред.
Но, ова не е единствената тешкотија. Веќе во 2022 година, горивото што се користи во Формула 1 треба да биде 20%, а од 2023 година 100% биогориво. Во секој случај, ова бара посебна модернизација на моторите со внатрешно согорување, тогаш во иднина целиот товар треба да падне само на Ред Бул, ако тие сериозно планираат да работат со наследството на јапонските умови.
Проектот за транзиција на биогориво е премногу важен за иднината на моторспортот, и никој нема да се откаже од него. Покрај тоа, извори на AMUS известуваат дека во Портимао, меѓу другото, на иницијатива на Ферари, ќе се дискутира за можна транзиција кон ПЕ од нова генерација, поедноставни во дизајнот и применетите технологии, во 2023 година, а не во 2026 година, како што ова беше првично решено.
* Сите коментари се прегледуваат пред да се објават.