Бриџстоун поднесе апликација за учество на тендерот, чиј победник ќе добие право да стане официјален добавувач на гуми за Формула 1 во периодот 2025-2027 година.
Од ФИА потврдија дека ги прифатиле апликациите не само од Пирели, кој соработува со шампионат веќе 13 години, туку и од Јапонскиот производител на гуми.
Едно време, Бриџстоун имаше многу богато искуство, бидејќи во поновата историја на Формула 1 имаше прилично долг период кога оваа компанија беше официјален снабдувач на гуми, прво заедно со Мишелин, а од 2007 година имаше монопол.
Но, ова беше само до 2010 година, по што шампионатот се префрли на гумите на Пирели.
Формула 1 многу се промени оттогаш, оптоварувањето на гумите се промени, болидите се здебелија речиси 200 килограми, моторите станаа многу помоќни, а времињата по круг се намалија во просек за две секунди.
Според експертите цитирани од германското издание на АМуС, сето тоа доведе до зголемување на оптоварувањето за околу 50%.
ФИА потврди дека и двете компании имаат право на учество на тендерот, т.е. федерацијата не се сомнева во нивната способност да произведуваат гуми со потребниот квалитет и во потребната количина.
Во следната фаза, Пирели и Бриџстоун ќе ги претстават своите комерцијални предлози за Формула 1. Шпекулативно, се зборува дека станува збор за суми од 50 до 100 милиони долари, кои производителите на гуми ќе ги дадат за спонзорски и маркетиншки трошоци.
Но, финансиската страна на работата, иако важна, не е единствениот одлучувачки фактор. Главната работа сè уште останува квалитетот на гумата и способноста на производителите на гуми да ги развиваат своите производи.
Како што нагласи Марио Изола, шеф на тркачкиот оддел на Пирели, италијанската компанија веќе 13 години направи се што беше побарано од неа:
"Ние не сме само снабдувач, туку и партнер кој гарантирано ќе ги исполни сите желби на Формула 1."
Италијанската компанија мораше да започне сè речиси од нула повеќе од еднаш, да развие нови дизајни на гуми и смеши. Тоа беше случај во 2017 година, кога шампионатот се префрли на пошироки гуми, а потоа во 2022 година, кога нивната димензија беше зголемена од 13 на 18 инчи.
Сега се очекува уште една промена, овој пат кон пневматици кои не бараат претходно загревање со електрични покривки.
Покрај тоа, речиси во текот на секоја сезона редовно се правеа некои подобрувања, во согласност со желбите и на тимовите и на организаторите на шампионатот.
Пирели има околу 1.000 вработени кои работат за Формула 1, некои на постојана основа, некои се приклучуваат од време на време. Меѓу нив има 200 инженери.
Често се случувало Пирели да нема многу време да одговори на барањата од Формула 1. Обично тоа беше само осум или девет месеци, бидејќи секоја година надградените пневматици наменети за следната сезона мораа да бидат хомологирани до 1 септември.
Само во случај на 18 инчните гуми, тие имаа малку повеќе време на располагање, добија дополнителни пет месеци за да ја исполнат оваа нарачка.
Пирели има две фабрики кои се занимаваат со производство на гуми за Формула 1, едната во Романија, втората во Турција. И двете произведуваат гуми со потполно ист квалитет.
Според Изола, ова овозможува да се обезбеди непречено снабдување со гуми во секое време, дури и ако се појават некои проблеми во една од фабриките. Посебен извор на гордост за италијанската компанија е еколошкиот сертификат на ФИА со три ѕвезди, највисоко можно ниво.
Генерално, секоја компанија за гуми во светот, ако е сериозна да го заземе местото на Пирели, ќе мора да реши многу тешки задачи. Секако, Бриџстоун го разбира сето ова и веќе ги има направено сите потребни пресметки.
Конкретниот датум кога ФИА и Формула 1 треба да донесат одлука не е именуван, но јасно е дека што побрзо тоа се случи, толку подобро за производителите на гуми, особено за Јапонците, бидејќи доколку изборот падне на нив, тие ќе мора да создадат нови гуми многу брзо и да го приспособат своето производство и покрај тоа што го немаат искуството што го има Пирели.
Згора на тоа, за кратко време ќе биде неопходно да се комплетираат две програми, бидејќи прво ќе треба да се развијат гуми за 2025 година, а потоа за 2026 година, кога Формула 1 ќе се префрли на болиди од следната генерација.
ПИРЕЛИ VS БРИЏСТОУН, КОЈ ПОБЕДУВА?
6/25/2023 03:08:00 PM
0
Share to other apps