По здодевниот Бахреин, каде првата трка беше продолжение на тест сесијата, сите ние, тимови, возачи и фанови, се надевавме на сосема различен викенд на блескавата, живописна и ризична патеката во Џеда.
На патека со голема брзина, каде што многу свиоци се слепи, иако секоја година се обидуваат да ги направат прегледни, вештината на возачите, нивната способност за напад, прецизно одмерување на степенот на ризик, ја прави трката во Саудиска Арабија неверојатно спектакуларна.
На трите досега одржани трки, беа оштетени многу болиди, на моменти имавме чувство дека возачите едноставно имаат среќа да избегнат сериозни несреќи, а ова чувство на постојана опасност беше многу популарно кај гледачите.
Поради недостаток на интересна спортска компонента, главна тема во изминатите денови беше иднината на Кристијан Хорнер, или можеби Хелмут Марко и компанија. По смртта на сопственикот на Ред Бул тимот, Дитрих Матешиц, борбата за моќ беше неизбежна.
На крајот од минатата сезона, најуспешната во историјата на Ред Бул, конфликтот во тимот стигна до насловните страници на медиумите. Почна да зборува дека Хорнер се обидува да го исфрли Хелмут Марко од тимот со преземање на сите гранки на власта, на што Австриецот одговори дека има договор до крајот на 2024 година, а кога и како ќе ја заврши кариерата ќе се одлучи самиот, а не г-дин Хорнер.
Набрзо сопствениците на Ред Бул потврдија дека Марко останува и иницијативата премина на негова страна.
Марко беше тој што го доведе Хорнер во Ред Бул од Ф3000, што го прави најмладиот тимским шеф во Формула 1.
Марко го убеди Матешиц да го покани Њуи, а во 2022 година тој ги убеди и двајцата да останат кога добија великодушна понуда од Ферари. И кога Хорнер одлучи дека на тимот повеќе не му требаат консултанти, конфликтот премина во отворена пресметка.
Како резултат на тоа, тимот беше поделен на два табора. Од една страна се Хорнер и тајландските косопственици на Ред Бул, кои поседуваат 51% од акциите на компанијата за енергетски пијалоци. Во другиот табор е австриското раководство на компанијата, Хелмут Марко, Адријан Њуи и двајцата Ферстапени, татко и син. И беше јасно дека ова нема да заврши добро.
На почетокот на февруари, Ред Бул неочекувано покрена внатрешна истрага против својот тимски шеф. Причината беа обвинувања на една од вработените за негово недолично однесување.
Информациите за ова протекоа преку германскиот, но пред се холандскиот печат и речиси веднаш се појавија детали. Стануваше збор за интимна онлајн преписка со една од вработените во тимот.
Кога обвиненијата станаа познати на шефот на концернот Ред Бул, Марк Матешиц и Оливер Минцлаф, кој е одговорен за спортски активности, случајот доби официјална разврска.
Беше поканет надворешен експерт, кој не најде ништо посебно во оваа кореспонденција и ја отфрли жалбата на вработената. Се чинеше дека проблемот е решен, но не беше.
Следниот ден, личната преписка на Хорнер преку анонимна е-пошта беше испратена папка со сите докази до раководството на ФИА и Формула 1, тимските шефови и новинарите. Повеќе од двесте адреси.
Екстремно низок удар. Масло на огнот долеа изјавата на таткото на Макс, Јос Ферстапен. Без да има никаква функција во тимот, тој отворено изјави дека Хорнер треба да ја напушти својата функција и тимот.
Ова што се случува наликува на фарса. Овој негативен публицитет воопшто не им треба на сопствениците на Формула 1. Најново е што сега тимот спроведува интерна истрага за "протекување" на информациите во јавност од страна на Хелмут Марко.
Се чини како Хорнер да ја добива оваа војна, а стариот лисец веќе најави можна негова суспензија и недоаѓање на трката во Австралија, следна за оваа сезона. Па, да видиме како ќе излезат од оваа тешка ситуација.
Џеда е привремена градска патека, иако со некои постојани делови, која се наоѓа на 30 километарското крајбрежје на овој антички град.
Дизајнирана од компанијата Тилке, во соработка со Формула 1, чиј тим го користеше Google Earth за нивните првични истражувања за потенцијалните конфигурации.
Просечната брзина е над 250 км/ч, што е побрзо од Силверстоун и втора во календарот, веднаш зад Монца. Таа е најбрзата градска патека што некогаш била видена во Формула 1, исто така и патека со најмногу свиоци, 27.
При дизајнирањето, Ф1 и Тилке се обидоа да ги избегнат свиоците од 90 степени типични за урбаните патеки, интегрирајќи три ДРС зони на местата каде претекнувањето е најлесно.
Џеда е опасна и брза патека со многу слепи свиоци. Освен овие слепи свиоци, кои се настојува да се избегнат, се останато е она што посакува секој Ф1 фан, брзина и адреналин. Штета што не се сите патеки на Блискиот Исток како оваа градска патека.
Ова беше желбата на организаторите, да се направи најдобрата патека на Блискиот Исток, а разликата од здодевните Сакир и Јас Марина беше очигледна. Патеката во Џеда е многу поинтересна од Сакир.
Побрза, многу побрза, поопасна, што во прв план ги истакнува вештината на возачите, нивната способност за напад, прецизно дозирање на степенот на ризик.
На хартија, стратегијата со едно застанување треба да биде најбрза за денешната трка, со фокус на белите и жолти гуми, кои треба да донесат малку побрзо комплетирање на тркачкото растојание во однос на останатите комбинации на пневматици, иако разликите се мали.
За да се изврши оваа оптимална стратегија, прозорецот за застанување во боксот е помеѓу 18 и 25 круг.
Старт на белите гуми, а потоа да се премине на црвените меѓу круговите 25 и 32, исто така, може да биде конкурентна стратегија, веројатно со
надеж за излегување на безбедносното возило, кое е многу веројатно на ваква патека.
За крај е сосема спротивната опција, при што на почетокот треба да се искористи дополнителниот грип на црвените гуми, по што би се преминало на бели пневматици.
Единствената опција што треба да се земе во предвид при стратегија со две застанувања во бокс би вклучувала старт на црвените, потоа преминување на жолти, помеѓу круговите 10 и 15, за да се финишира трката на црвените пневматици со второ застанување помеѓу круговите 32 и 38.
На патека како Џеда, секогаш постои висок ризик од "ресетирање" на разликите и прекини, што е доста незгодно. На тоа добро се сеќава Серџо Перез со искуството што го имаше на трка во 2022 година.
Откако ја забележа дебитантската пол позиција во кариерата, тој влезе во бокс еден круг пред излегување на безбедносното возило, што го чинеше шанса за да остане во игра за победата.
Марио Изола, Пирели: "Повторно во квалификациите бевме сведоци на големиот талент каков што е Макс Ферстапен. Возачот на Ред Бул беше најбрз во сите делови од сесијата, победувајќи ги своите ривали со значителна разлика."
"Уште еднаш, беше многу блиску зад него со многу мали разлики што ги покриваа првите два реда на гридот. Вреди да се истакне колку побрзи се овие болиди, на исти гуми и со речиси непроменети регулативи во споредба со минатата сезона, денешното време за пол беше скоро осум десетинки побрзо од минатогодишното."
"Што можеме да очекуваме од денешната трка? Тешко е да се видат какви било изненадувања во однос на стратегијата. Едно застанување во бокс е речиси задолжителна опција."
"Единствената непозната може да биде кои да се искомбинираат со белите гуми, за овој викенд произведени од C2 смешата, која спротивно на она што го видовме во Сакир минатата недела, работи многу добро и во однос на перформансите и деградацијата."
За време на двете веќе одржани трки на патеката во Џеда, возачите "искршија" многу болиди, но најдобрите возачи се препознаваат во вакви услови.
Старниот поредок е следен,со едно ново име на списокот. На местото на Карлос Саинц Јр. ќе настапи Оливер Берман. Британецот ќе стане најмладиот возач кој дебитирал на Ф1 трка за Ферари.
ДЕН ЗА ТРКА, НАЈАВА НА ГН САУДИСКА АРАБИЈА
3/09/2024 03:21:00 PM
0
Share to other apps