Мекларен-Хонда e име кое евоцира спомени од минатото, на борбата помеѓу Аиртон Сена и Алан Прост, на црвено-белата боја која доминираше на болидите од тие дамнешни времиња, на тим кој запишуваше победнички поглавја во историските книги за Формула 1 Шампионатот.
Повторното обединување на тоа славно партнерство со себе носи нова ера на големи очекувањата. Од Мекларен и Хонда велат дека ќе се работи напорно на ново поглавје во Формула 1 кое смело гледа напред кон иднината, со респект кон минатото.
Денес беше промовиран МП4-30, првиот Хонда придвижуван болид на Мекларен по пауза од 23 години. Тој претставува рафинирана еволуција на минатогодишниот Мекларен и единствен болид со RA615H хибридната ПЕ на Хонда. Еволуираниот дизајн на бои цврсто го контекстуализираат брендот Мекларен во 21-от век.
Во Мекларен-Хонда истакнуваат дека во 2015 сезоната имаат намера да го задржат моментумот што го постигнаа во текот на втората половина од минатата сезона, кога со интензивна програма за технички развој на MP4-29 е воспоставена солидна позиција во бркањето на најбрзите болиди.
Релативно стабилните технички прописи помеѓу сезоните им овозможиле на инженерите да ги развиваат некои од развојните правци кои се истражувале на болидот при крајот од минатата година, но исто така и некои нови технички решенија.
MP4-30 е развиван за да се обезбеди најефективен и практичен основен пакет. Тоа е основа која нуди голем број на развојни патеки за инженерите и возачите во текот на сезоната. Аеродинамиката на болидот е развивана во текот на зимската пауза, и резултатот е прилично елегантен дизајн со рафинирано решение за предниот дел, потесен заден дел, особено околу менувачот, и инкорпорирање на новата погонска единица.
Во рамки на денешните правила и прописи за да се постигне успех мора блиску да се соработува со производителот на погонската единица. Па така, Хонда ќе им обезбеди know-how технологија, стручност и сила да се направи брз напредок на сите фронтови во текот на сезоната. Партнерството ќе се развива во од и тоа ќе зајакнува со текот на времето.
Се истакнува дека остварувањето на амбициозните цели нема да се случи веднаш, туку дека победите во Формула 1 се долг, итеративен процес од сезона во сезона, но, со MP4-30 како основа, Мекларен и Хонда се чувствуваат дека се подготвени да се направи брз и ефикасен напредок кон успешна иднина.
MP4-30 ТЕХНИЧКИ СПЕЦИФИКАЦИИ
ШАСИЈА
Monocoque:
- Carbon-fibre composite, incorporating driver controls and fuel cell.
Safety structures:
- Cockpit survival cell incorporating impact resistant construction and anti-penetration panels, front impact structure, prescribed side impact structures, integrated rear impact structure, front and rear roll structures.
Bodywork:
- Carbon-fibre composite, including engine cover, sidepods, floor, nose, front wing and rear wing with driver-operated drag reduction system.
Front suspension:
- Carbon-fibre wishbone and pushrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system.
Rear suspension:
- Carbon-fibre wishbone and pullrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system.
Weight:
- Оverall vehicle weight 702kg (including driver, excluding fuel).
- Weight distribution between 45.5% and 46.5%.
Electronics:
- McLaren Applied Technologies. Including chassis control, power unit control, data acquisition, alternator, sensors, data analysis and telemetry.
Instruments:
- McLaren Applied Technologies dashboard.
Lubricants & Fluids:
- Mobilith SHC™ 1500 Grease – High temperature drive-shaft tripod lubrication.
- Mobilith SHC™ 220 Grease – Low rolling resistance ceramic wheel bearing lubrication.
- Mobil SHC™ Hydraulic Oil – High pressure, high temperature hydraulic fluid used for chassis, transmission and power unit actuation.
Brake system:
- Akebono brake calipers and master cylinders.
- Akebono ‘brake by wire’ rear brake control system.
- Carbon discs and pads.
Steering:
- Power-assisted rack and pinion.
Tyres:
- Pirelli P Zero.
Race wheels:
- Enkei.
Radio:
- Kenwood.
Paint:
- AkzoNobel Car Refinishes system using Sikkens products.
ПОГОНСКА ЕДИНИЦА
Type: Honda RA615H.
Minimum weight: 145 kg.
Primary PU components:
- Internal Combustion Engine (ICE).
- Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K).
- Motor Generator Unit – Heat (MGU-H).
- Energy Store (ES).
- Turbocharger. Control Electronics.
Internal Combustion Engine
- Capacity 1.6 litres.
- Cylinders Six.
- Bank angle 90 degree vee angle.
- No of valves 24.
- Max speed 15,000 rpm.
- Max fuel flow rate 100 kg/hour (above 10,500 rpm).
- Fuel consumption 100 kg ‘lights to flag’ regulated fuel capacity limit.
- Fuel injection Direct injection, single injector per cylinder, 500 bar max.
- Pressure charging Single-stage compressor and exhaust turbine, common shaft.
Fuel
- ExxonMobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel).
Lubricants
- Mobil 1™ Engine Oil – High protection low friction lubricant and coolant, for high durability and improved fuel economy.
Energy Recovery System
Architecture
- Integrated Hybrid energy recovery via Motor Generator Units.
- Crankshaft coupled electrical MGU-K.
- Turbocharger coupled electrical MGU-H
Energy Store
- Lithium-Ion battery, between 20 and 25 kg.
- Maximum energy storage, 4 MJ per lap.
MGU-K
- Maximum speed, 50,000 rpm.
- Maximum power, 120 kW.
- Maximum energy recovery, 2 MJ per lap.
- Maximum energy deployment, 4 MJ per lap.
MGU-H
- Maximum speed 125,000 rpm.
- Maximum power, unlimited.
- Maximum energy recovery, unlimited.
- Maximum energy deployment, unlimited.
ТРАНСМИСИЈА
Gearbox
- Carbon-fibre composite main case, longitudinally mounted.
Gear ratios
- Eight forward and one reverse.
Gear selection
- Electro-hydraulically operated seamless shift.
Differential
- Epicyclic differential with multi-plate limited slip clutch.
Clutch
- Electro-hydraulically operated, carbon multi-plate.
Lubricants
- Mobil 1 SHC™ Gear Oil – Low traction loss, high efficiency gear and bearing lubricant and coolant.