Помалку од 48 часа откако се спушти завесата во Абу Даби, Формула 1 се врати во акција со традиционалната постсезонска тест сесија.
Нови лица, отсуства, делови од болидите за 2026 година и многу повеќе.
Тоа беше донекаде необичен ден за тестирање, давајќи ни први увиди во она што ќе го видиме следната година, бидејќи некои тимови ги модифицираа своите болиди за да ги направат што е можно послични на моделите од 2026 година.
Тимовите имаа два болиди на располагање во текот на денот, тековниот болид од 2025 година, резервиран за младите возачи, и болид прилагоден за 2026 гумите на Пирели, кои исто така ќе бидат различни од сегашните.
Токму во овој втор болид видовме многу редовни возачи, со цел да научиме што е можно повеќе за новите прописи. Петнаесет први возачи учествуваа во акцијата на патеката Јас Марина, меѓу кои беше и новиот Ф1 шампион, Ландо Норис.
Првенствена задача на тестирањето со прилагодените болиди беше евалуација на гумите на Пирели за претстојната сезона, со исклучок на C1 и гумите за дожд, кои не беа достапни.
Затоа, ова резултираше со тоа што младите возачи беа побрзи од првите возачи на тимовите. Возењето на 2025 болидите, без никакви аеродинамични промени и користејќи ги сегашните гуми, им овозможи да се борат речиси исклучиво меѓу себе за да видат кој ќе биде на врвот на табелата.
Прилагодените болиди го имаа ДРС системот, наместо активната аеродинамика која ќе се користи од следната година, па затоа мораше да се наметне максимална брзина од 300 километри на час за да се намали потисната сила, за податоците да бидат порепрезентативни.
Имавме неколку тимови, со адаптирани подвижни предни крила, кои добија зелено светло да возат без ограничувања, сè додека ги почитуваат зоните за активирање утврдени од ФИА.
Надвор од гумите и активната аеродинамика, одредени возачи ја искористија можноста да тестираат и други 2026 делови, како што е случајот со Ферари, кој тестираше нов волан кој ќе биде користен од тимот во следната сезона.
Единствениот инцидент го предизвика платеникот на Хас, Рио Хиракава, кој заврши во бариерите покрај првиот свиок.
Најбрзото време го имаше Џек Крафорд со болидот на Астон Мартин. Американецот, резервен возач на тимот од Силверстоун, ја остава патеката Јас Марина со најдоброто време, пред Пол Арон во Заубер и Лук Браунинг во Вилијамс.
Андреа Кими Антонели беше најактивен, еден од ретките први возачи кои го имаа целиот ден само за себе. Младиот Италијанец комплетираше 157 круга, што е значителна количина на тестирање и вредни информации за Мерцедес АМГ пред 2026 година.
Тој беше и најбрз од сите што ги возеа прилагодените болиди, нешто повеќе од една секунда зад времето на Крафорд.
Астон Мартин беше единствениот тим за кој не возеа нити еден од нивните први возачи. Стофел Вандорн, еден од нивните тест возачи, го возеше болидот наменет за тестирање на новите гуми на Пирели.
Петте возачи кои не учествуваа на денешната акција беа Макс Ферстапен, Џорџ Расел, Фернандо Алонсо, Ленс Строл, Франко Колапинто. На оваа група од пет возачи, мора да го додадеме и Јуки Цунода, кој нема да биде на гридот во следната година.
Меѓу младите возачи имаше неколку нови лица како Куш Маини и Дино Бегановиќ, но повеќето млади возачи беа истите кои ги видовме во петокот на првата тренинг сесија за Големата Награда за Абу Даби...
АСТОН МАРТИН НАЈБРЗ НА ЗАВРШНАТА ТЕСТ СЕСИЈА ВО АБУ ДАБИ
12/09/2025 10:34:00 PM
0
Share to other apps


