Техничките прописи за 2026 година презентирани денеска мора да бидат ратификувани од Светскиот совет за моторспорт на ФИА на 28 јуни, иако ова е прилично формална работа и генерално документот нема да претрпи никакви значајни промени.
Првично ќе се осврнеме на главните карактеристики на правилата за 2026 година, а за деталите на следната генерација на Ф1 болиди ќе зборуваме повторно, врз основа на информациите од ФИА.
Новите правила се однесуваат сите клучни точки на Ф1 болидите, како погонската единица, шасијата, аеродинамиката, безбедност и еколошките аспекти.
ПОГОНСКА ЕДИНИЦА
Новата регулатива околу погонската единица за првпат беше објавена во август 2022 година и може да се смета за значаен чекор напред. Хибридните ПЕ кои моментално се користат во Формула 1 веќе може да се сметаат за најефикасни во светот, но во 2026 година Ф1 тимовите ќе добијат уште помоќни мотори.
Во исто време, моќноста на моторот со внатрешно согорување ќе се намали од сегашните 550-560 kW на 400 kW, но моќноста на хибридниот дел ќе се зголеми речиси тројно, од 120 kW на 350 kW. Така, вкупната моќност на ПЕ ќе остане приближно иста, но поеколошка.
Важен фактор е и тоа што тие ќе станат структурно поедноставни, бидејќи се отстранува технички најкомплексниот дел, моторниот генератор MGU-H. Покрај тоа, количината на енергија добиена од системот за сопирањето ќе се удвои и ќе изнесува 8.5 мегаџули по круг.
За да се олесни престигнувањето, обезбеден е режим за премостување(override), кој возачот може да го активира рачно. Нешто слично на сегашниот ДРС-систем кој заминува во историја по 15 години користење.
Во процесот на бркање противник, кога болидот што вози напред ќе забрза до 290 км/ч, енергијата од хибридниот дел од неговата погонска единица ќе почне да се намалува, а при брзина од 355 км/ч ќе биде нула, додека возачот на вториот болид може да го активира режимот за премостување, со што електричниот дел од неговата ПЕ ќе произведува максимални 350 kW до брзина од 337 км/ч, што е дополнителни 0,5 мегаџули по круг.
Новите регулативи за ПЕ беа дизајнирани да привлечат нови производители во Формула 1, а оваа задача е постигната: Ферари, Мерцедес, Рено и Хонда ќе добијат конкуренција од Ауди и Форд/РедБул во 2026 година.
ШАСИЈА
Во согласност со концептот на пргав болид, кој е основа на новите регулативи, болидите ќе станат помали и полесни. Меѓуоскиното растојание ќе се намали од 3.6 метри на 3.4 м., а ширината ќе се намали од сегашните 2 метри, на 1.9 метри. Максималната ширина на подот ќе се намали за 150 мм.
Друг важен аспект е намалувањето на тежината: минималната тежина на болидот од новата генерација ќе се намали за 30 кг и ќе биде 768 кг. Се верува дека тежината на болидот и возачот е 722 килограми, а 46 кг отпаѓаат на гумите.
Големината на гумата ќе остане на сегашните 18 инчи, но ширината на предните гуми ќе се намали за 25 мм, на задните за 30 мм, но губењето на механичкиот грип ќе биде незначително.
АЕРОДИНАМИКА
Болидите од 2026 година ќе имаат систем на активна аеродинамика.
Системот, кој вклучува подвижни предни и задни крила, ќе резултира со поголеми брзини во свиоците со активиран Режим Z.
На правците, возачите ќе можат да се префрлат на Режим X, дизајниран да ја зголеми максималната брзина на правците.
Задното крило ќе се состои од три елементи, геометријата на крајните плочи ќе стане поедноставна (враќање кон 2019), додека дополнителните задни подкрилца целосно ќе се отстранат.
Предното крило ќе биде 100 мм потесно од моменталното и ќе има два активни елементи.
За разлика од сегашните болиди, лакови на предните тркала ќе бидат отстранети, но некои од елементите на каросеријата ќе бидат строго регулирани со правилата за контрола на зоната на турбуленција што ја создаваат гумите.
Поентата е дека зад предните тркала, но пред страничните крила, болидите ќе имаат т.н. "Контролни дефлектори", кои ќе помогнат да се реши овој проблем.
Болидите од новата генерација ќе имаат делумно рамен под и дифузер со помала моќност, што ќе го намали "ground" ефектот и зависноста на болидите од ултра крута и ниска амортизација.
Во процесот на работа на техничките прописи, ФИА посвети зголемено внимание на безбедносните стандарди. Предните и страничните структури за апсорпција на енергија кои го штитат кок-питот при судири значително ќе се зајакнат.
Заштитата на резервоарот за гориво ќе биде двојно зголемена.
Зголемени се и барањата за удар од горе, зголемено е нивото на издржливост на горната безбедносна структура, кој сега мора да издржи удар од 20Г, наместо досегашните 16Г.
Болидите ќе имаат нови, повидливи предупредувачки задни светла, а болидите ќе имаат и странични предупредувачки светла кои го означуваат статусот на ЕРС системот кога и ако болидот ќе застане на патеката.
ЕКОЛОГИЈА
Од 2026 година, ПЕ во Формула 1 болидите ќе работат исклучиво на горива направени од обновливи суровини. Покрај тоа, карактеристиките на новото гориво треба да бидат такви што тоа ќе може да се користи во речиси сите мотори со внатрешно согорување инсталирани во сериски произведените автомобили.